bellen Startet 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2020 Er det noen som har erfaring med MaxSea TimeZero Navigator her på gruppen? Vurderer dette programmet oppkoblet mot AIS på ei passasjerferge som stort sett er i bruk kun i sommerturistsesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkereder1 Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 Har brukt den på en verna fiskebåt, og synes ikkje den er heilt optimal, veit ikkje korleis dei nyare versjonane er, men den vi har er i alle fall ganske middelmådig etter mi meining. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 22.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 Kan du si litt om hva du ikke likte? Sitér dette innlegget Link to post
Snekkereder1 Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 Synes kartet var veldig simpelt utfromma, og det var vanskelig å legge opp ruter med faste holdpunkter (sånn som tecdis sitt system er veldig bra på) kanskje ikkje så veldig aktuelt med den bruken du nevner ovanfor, men også ved setting av line synes eg det var veldig lite nøyaktige punkt. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 22.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 Skjønner. Det med kart har vel med hvilken kartleverandør du velger? Det som er forholdsvis viktig for oss å kunne legge opp ruter enkelt, at AIS-målene viser godt og at kollisjon-/grunnstøtings-alarm fungerer ganske greit, ellers har vi ikke noen store krav til funksjonalitet. Setting av line blir nok neppe et tema her Planen er å installere dette på en PC og overføre det til to skjermer på 22 tommer, en på forre pult og en på aktre pult (Pendelferge). Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 (redigert) Hej Gratisprogrammet OpenCPN för PC borde fungera helt ok till detta, har en mycket bra funktion för AIS med riktigt bra varning för kollision. https://opencpn.org/OpenCPN/info/downloadopencpn.html Med en radarantenn kan man också få Radaroverlay. https://opencpn.org/OpenCPN/info/downloadplugins.html Officiella sjökort över Norge som under ett år uppdateras varje vecka för 22,26 Euro inkl. svensk moms https://o-charts.org/shop/en/8-oesenc Hälsningar Ove Redigert 23.Februar.2020 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Jeg var borti Maxsea kartprogram for en del år siden... Jeg vil absulutt anbefale deg til å gå over til OpenCPN... utrolig brukervenlig og logisk og bruke i alle sammenhenger... Og du får alt dette du etterspørr.. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkereder1 Svart 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2020 Dersom du trenger nøyaktig kollisjonsalarm ville eg ikkje gått for maxsea, har hatt masse trøbbel med den, der den fleire gangar har vist fleire nm feil på cpa. Eta har også vert litt småruskete. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.