Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Hvis man skal ha det rimelig så er det vel "gammel seilbåt" som gjelder, men når det skal være rimelig så må man kunne være "båtmekaniker" og fikse det aller meste selv, eller så er det jo håpløst. Da skal man vel ellers også ha tid til å fikse det aller meste selv.

 

Jeg kjøpte meg "vrak" for ca 2 år siden, og det påfølgende halvåret ble da til "selvstudie i reparasjon av gammel seilbåt". Fritid fantes ikke, for det var det all ledig tid ble brukt til.

 

I starten så gikk jo det aller meste i stykker hele tiden, men etter ca et halvt år så stabiliserte det hele seg og det var ingen flere feil. (Ellers så er del en del estetiske ting som kanskje skulle vært tatt.) 

 

Det siste ett og et halvt år så har det nesten ikke vært utgifter i det hele tatt. Det har vært leie av båtplass, og noen få symbolske kroner til diesel, når man bytter mellom å seile og å kjøre motor. 

 

Jeg solgte bilen for å kjøpe en gammel båt, for å holde driftsutgiftene på samme nivå, men det viste seg nok det at driften av båten kostet en god del mindre enn driften av bilen, slik at byttet fra bil til båt ga en ganske brukbar innsparing. 

 

Det nesten litt rare med gamle plastbåter det er jo at skroget er helt all right etter masser av år i sjøen, og så kan "mye av det meste" (men ikke alt) kan repareres.

 

Med en gammel seilbåt så kan man virkelig reise rundt uten at det koster noe, men man da skal nok også synes at det er litt gøy å fikse båt. 

 

 

 

 

 

Arne2

Arne2

Hvis man skal ha det rimelig så er det vel "gammel seilbåt" som gjelder, men når det skal være rimelig så må man kunne være "båtmekaniker" og fikse det aller meste selv, eller så er det jo håpløst. Da skal man vel ellers også ha tid til å fikse det aller meste selv.

 

Jeg kjøpte meg "vrak" for ca 2 år siden, og det påfølgende halvåret ble da til "selvstudie i reparasjon av gammel seilbåt". Fritid fantes ikke for det var ledig tid ble brukt til.

 

I starten så gikk jo det aller meste i stykker hele tiden, men etter ca et halvt år så stabiliserte det hele seg og det var ingen flere feil. (Ellers så er del en del estetiske ting som kanskje skulle vært tatt.) 

 

Det siste ett og et halvt år så har det nesten ikke vært utgifter i det hele tatt. Det har vært leie av båtplass, og noen få symbolske kroner til diesel, når man bytter mellom å seile og å kjøre motor. 

 

Jeg solgte bilen for å kjøpe en gammel båt, for å holde driftsutgiftene på samme nivå, men det viste seg nok det at driften av båten kostet en god del mindre enn driften av bilen, slik at byttet fra bil til båt ga en ganske brukbar innsparing. 

 

Det nesten litt rare med gamle plastbåter det er jo at skroget er helt all right etter masser av år i sjøen, og så kan "mye av det meste" (men ikke alt) kan repareres.

 

Med en gammel seilbåt så kan man virkelig reise rundt uten at det koster noe, men man da skal nok også synes at det er litt gøy å fikse båt. 

 

 

 

 

 

Arne2

Arne2

Hvis man skal ha det rimelig så er det vel "gammel seilbåt" som gjelder, men når det skal være rimelig så må man kunne være "båtmekaniker" og fikse det aller meste selv, eller så er det jo håpløst. Da skal man vel ellers også ha tid til å fikse det aller meste selv.

 

Jeg kjøpte meg "vrak" for ca 2 år siden, og det påfølgende halvåret ble da til "selvstudie i reparasjon av gammel seilbåt". Fritid fantes ikke for det var ledig tid ble brukt til.

 

I starten så gikk jo det aller meste i stykker hele tiden, men etter ca et halvt år så stabiliserte det hele seg og det var ingen flere feil. (Ellers så er del en del estetiske ting som kanskje skulle vært tatt.) 

 

Det siste ett og et halvt år så har det nesten ikke vært utgifter i det hele tatt. Det har vært leie av båtplass, og noen få symbolske kroner til diesel, når man bytter mellom å seile og å kjøre motor. 

 

Jeg solgte bilen for å kjøpe en gammel båt, for å holde driftsutgiftene på samme nivå, men det viste seg nok det at driften av båten kostet en god del mindre enn driften av bilen, slik at byttet fra bil til båt ga en ganske brukbar innsparing. 

 

Det nesten litt rare med gamle plastbåter det er jo at skroget er helt all right etter masser av år i sjøen, og så kan "mye av det meste" (men ikke alt) kan repareres.

 

Med en gammel seilbåt så kan man virkelig reise rundt uten at det koster noe, men man skal nok også synes at det er litt gøy å fikse båt. 

 

 

 

 

 



×
×
  • Create New...