Jump to content

Innbrudd i båter

Beneteau

Recommended Posts

Det som gjør at teorien din ryker er ganske enkelt det faktum at sukker _IKKE_ løser seg opp i bensin.

Sukker kan derimot under veldig uheldige omstendigheter tette bensinfilter.

På en turbobil kan dette igjen i teorien medføre havari (men kun på trimmet bil)

<{POST_SNAPBACK}>

Du har sikkert rett, men bilen stoppet i hvertfall rett etter han hadde startet den. Det så vi jo selv. Bilen ble hentet av bergingsbil. Hva som hadde skjedd hadde vi ingen forutsetning for å vite, men vår lærer fortalte at sukkeret på tanken hadde ført til havari.

Om det var filteret som hadde tettet er vel mulig. Hvis ikke sukkeret løser seg i bensin skulle vel heller ikke det skje. Da ville vel sukkert lagt seg i bunnen av tanken?

Jeg gir meg uansett og skjønner at vi ble feilinnformert den gangen. Bilen må ha stanset av andre årsaker, men det er jo rart at klappjakten på gjerningsmann da ble igangsatt. Såvidt jeg husker var det en jenteruss som hadde helt på sukkeret.

Kankje det var salt :lol:

Du har sikkert rett, men bilen stoppet i hvertfall rett etter han hadde startet den. Det så vi jo selv. Bilen ble hentet av bergingsbil. Hva som hadde skjedd hadde vi ingen forutsetning for å vite, men vår lærer fortalte at sukkeret på tanken hadde ført til havari.

Om det var filteret som hadde tettet er vel mulig. Hvis ikke sukkeret løser seg i bensin skulle vel heller ikke det skje. Da ville vel sukkert lagt seg i bunnen av tanken?

Jeg gir meg uansett og skjønner at vi ble feilinnformert den gangen. Bilen må ha stanset av andre årsaker, men det er jo rart at klappjakten på gjerningsmann da ble igangsatt. Såvidt jeg husker var det en jenteruss som hadde helt på sukkeret.

Kankje det var salt  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Under ekstremt uheldige forhold kan man risikere at sukkeret dras opp fra bunn av tanken sammen bensina, dette avgjøres av hvordan bensinrør ender opp i tanken osv..

Hei

Her på Stord Har de en marina hvor de har vakt, men når vakten blir trua vekk av tjuv pakket er ikke mye man kan stiller oppp med.

Heldigvis er ikke mye problemer der hvor jeg har båten min. Den røde plast tanken med bensin har stått i båten siden sommeren 2004.

Stolt eier av båtførerbevis

Det enkleste er altså vann.

Eller luftgevær, som jeg har snakket om tidligere. Gjerningsmannen vil tenke varme tanker om deg hver gang han setter seg i lange tider.

Nei huff, nå er det like før jeg blir bura inn her.

<{POST_SNAPBACK}>

Forsiktig!! Det nyeste luftgeværet mitt har utgangshastighet på over 300m/s. Det er like raskt som en .22 rifle med subsonic ammunisjon. Skyter man noen i rompa med ett slikt så tror jeg kula ikke stopper før den nærmer seg "foran"! Au! :lol:

Er det lett for tyver å stjele bensin fra min faste tank? Lokket sitter jo lett tilgjengelig og er ulåst (ikke mulig å låse). Slangen går jo nesten rett ned i tanken.

<{POST_SNAPBACK}>

Enkelte som har spesialisert seg på benintyveri fra biler bruker ett fleksibelt rør med en spiss på enden for å slå seg gjennom filter i bensinrøret. De bruker elektrisk pumpe til å suge opp bensinen, og tømmer nok en hvilken som helst tank ganske kjapt.. :cryin:

Helt enig  med Jalla . Politiet gjør så godt de kan og jeg  ser klart nødvendigheten av kontroller på veiene . Det drepes mellom 3-400  i trafikken hvert år, derfor blir det  viktigere enn å sjekke hvor mye bensin det er stjålet fra en båt i en båthavn. Båteierene bør ta større ansvar og fjerne lett omsettelig  utstyr og  innstallere alarm i båten. Andre tiltak som god belysning , låse portene om natten , vaktordninger kan sette en stopper for innbruddene.

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke så greit å låse portene når de folkevalgte ( som ikke Har båt) i trondheim har bestemt at det ikke skal være porter på bryggene :headbang:

Men har vært heldig hittil, ikke noe av verdi som har blitt borte. Det er heller ikke mye av verdi som er i båten når den ikke er i bruk. Selve båten er nå synllig merket slik at det finnes bare en av den i landet, den kan kjennes igjen på lang avstand, så det er neppe så attraktivt å ta den.

Men får håpe at de nye politikerne i lekestua i oslo kan gi det stakkars politiet en mulighet til å gjøre jobben sin da. :rolleyes:

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Det nyeste luftgeværet mitt har utgangshastighet på over 300m/s. Det er like raskt som en .22 rifle med subsonic ammunisjon. Skyter man noen i rompa med ett slikt så tror jeg kula ikke stopper før den nærmer seg "foran"! Au! :lol:

Gamo Shadow 1000 med kikkert. Båtens inngangsparti er 90 meter fra soveromsvinduet, og kula bulker fortsatt trafikkskilt på det holdet...

Enkelte som har spesialisert seg på benintyveri fra biler bruker ett fleksibelt rør med en spiss på enden for å slå seg gjennom filter i bensinrøret. De bruker elektrisk pumpe til å suge opp bensinen, og tømmer nok en hvilken som helst tank ganske kjapt..  :cryin:

Ettersom båten min ikke har vært på sjøen i år :cryin: tenkte jeg å pumpe av den bensinen til bruk på bil. Det gikk simpelthen ikke an, slangen fra lokk til tank var lagt i helt håpløse krinkelkroker så jeg fikk ikke tredd slangen frem til filteret engang. Om noen bobler bensin fra båten min, har de omtrent gjort seg fortjent til de skvettene som er der.

Men får håpe at de nye politikerne i lekestua i oslo kan gi det stakkars politiet en mulighet til å gjøre jobben sin da. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Lite trolig. SV vil jo helst at de kriminelle skal få anledning til selvrealisering framfor fengsel, og politiet får ikke fakket noen tjuver der de sitter med smultring, Hydro-kopp og laserpistol i veikanten.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...