Jump to content

Hvor bør jeg handle sjøvannslanger til TAMD75?

Furre

Recommended Posts

Sjøvann slangene til motor har synlig salt avleiring rundt armeringen i noen bend. Tenkte det var smart å bytte før det begynner å lekke.

Men hvor bør jeg kjøpe nye? Vil ha gode slanger som er myke når de skal monteres og som helst holder like lenge som de orginale. Ikke negativt om de er billige :)

Noen med gode erfaringer? Maritim/Tess/Hydroscan?

Jeg håpet mer på kommentarer som "styr unna maritim sine di er ikke lette å jobbe med", "tess sine armerte slanger er bra" eller " tess og hydroscan har samme slanger men det er rimeligere på tess"

Jeg vil tro at f.ek tess selger de samme slangene til dette bruket over hele Norge og at jeg slipper å reise til vestfold og telemark. 

Byttet nylig diesel slanger og da ble jeg tipset om å styre unna biltema sine. Greit å ikke måtte finne ut av alt selv.

Men mulig alle sjøvannslanger er av samme kvalitet. Da kjøper jeg bare den billigste.

Det kan du trygt gjøre. Hverken Tess, Hydrscand, Biltema, eller andre lager egne slanger. Kjøper man dieselslanger hos Biltema merker 'maritime fuel' og stemplet med en eller annen ISO-standard, så er de greie. Har slike om bord selv, de har vært der i årevis. 

Selv bruker jeg slanger med innstøpt stålarmering, knekker ikke ved bøying. Og så har jeg en 90 grader støpt slage. Fra Hydroscand Moss. Du burde dra dit. Har masse for selvmekkende båteiere.

bellen skrev 1 time siden:

Hydroscand og Tess er jo brukt i næring over hele landet, så det er jo vellprøvd kvalitet. Maritim er ikke noe bedre enn Biltema, da mye av sortimentet er hentet fra Kina, bare at prisen er lagt på litt ekstra. Er det originale støpte Volvo Penta slanger du skal skifte ut, så anbefaler jeg deg å bruke originalslanger. 

Har du innsideinfo., vennligst del. Jeg har Biltema 25-9062. E-godkjent for fast installasjon i båt. ISO 7840 A1. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...