Furre Startet 26.Februar.2020 Del på Facebook Startet 26.Februar.2020 Sjøvann slangene til motor har synlig salt avleiring rundt armeringen i noen bend. Tenkte det var smart å bytte før det begynner å lekke. Men hvor bør jeg kjøpe nye? Vil ha gode slanger som er myke når de skal monteres og som helst holder like lenge som de orginale. Ikke negativt om de er billige :) Noen med gode erfaringer? Maritim/Tess/Hydroscan? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 26.Februar.2020 Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 Erfaringer varierer nok fra sted til sted. Her i Vestfold og Telemark, er Hydroscand plassen jeg sverger til. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Furre Svart 26.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 Nå tenkte jeg mer erfaring med sjøvannslanger en erfaring med service. Har god erfaring med både tess og hydroscan her hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2020 Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 Det er vel akkurat hva du spurte om som @nomensvarte på? Hva annet vil du vite? Eksempelvis vil slanger av EPDM holde lenge. Slilicon-slanger er bra. Mine eldste gummislanger har passert 20 år, og lever i beste velgående, fra Hydroskand, blant annet. Så vidt jeg vet produseres det ikke lenger gummislanger i Norge. Hvor du bor, vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Furre Svart 26.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 Jeg håpet mer på kommentarer som "styr unna maritim sine di er ikke lette å jobbe med", "tess sine armerte slanger er bra" eller " tess og hydroscan har samme slanger men det er rimeligere på tess" Jeg vil tro at f.ek tess selger de samme slangene til dette bruket over hele Norge og at jeg slipper å reise til vestfold og telemark. Byttet nylig diesel slanger og da ble jeg tipset om å styre unna biltema sine. Greit å ikke måtte finne ut av alt selv. Men mulig alle sjøvannslanger er av samme kvalitet. Da kjøper jeg bare den billigste. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2020 Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 Det kan du trygt gjøre. Hverken Tess, Hydrscand, Biltema, eller andre lager egne slanger. Kjøper man dieselslanger hos Biltema merker 'maritime fuel' og stemplet med en eller annen ISO-standard, så er de greie. Har slike om bord selv, de har vært der i årevis. Selv bruker jeg slanger med innstøpt stålarmering, knekker ikke ved bøying. Og så har jeg en 90 grader støpt slage. Fra Hydroscand Moss. Du burde dra dit. Har masse for selvmekkende båteiere. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 26.Februar.2020 Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 Hydroscand og Tess er jo brukt i næring over hele landet, så det er jo vellprøvd kvalitet. Maritim er ikke noe bedre enn Biltema, da mye av sortimentet er hentet fra Kina, bare at prisen er lagt på litt ekstra. Er det originale støpte Volvo Penta slanger du skal skifte ut, så anbefaler jeg deg å bruke originalslanger. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2020 Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 bellen skrev 1 time siden: Hydroscand og Tess er jo brukt i næring over hele landet, så det er jo vellprøvd kvalitet. Maritim er ikke noe bedre enn Biltema, da mye av sortimentet er hentet fra Kina, bare at prisen er lagt på litt ekstra. Er det originale støpte Volvo Penta slanger du skal skifte ut, så anbefaler jeg deg å bruke originalslanger. Har du innsideinfo., vennligst del. Jeg har Biltema 25-9062. E-godkjent for fast installasjon i båt. ISO 7840 A1. Sitér dette innlegget Link to post
Furre Svart 26.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 (redigert) Slangene jeg skal bytte er fra bunn ventil, via sjøvannsfilter og inn på sjøvannspumpe. @Hulda Når jeg skulle bytte diesel slanger så hadde ikke tess ISO 7840 godkjente slanger, hverken lokalt eller på hovedlager. Jeg måtte kjøpe diesel slanger uten godkjenning. Usikker på hvor mye det har og si. Redigert 26.Februar.2020 av Furre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2020 Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 På Hulda kjøres det kun spiralarmerte gummislanger med skikkelige slangeklemmer på motorvann, se tråden Byggingen av Hulda..... Om bord i Hulda kommer det ikke inn en millimeter dieselslange som ikke er godkjent for formålet. Er man vaksinert mot kinaslanger, pakistanslsnger, japanslanger, osv., lages det prima slanger i Italia. Sitér dette innlegget Link to post
Løvhjerte Svart 27.Februar.2020 Del på Facebook Svart 27.Februar.2020 Jeg kjøpte mine slanger på Slangeportalen.no. Hydroscan slanger som selges rimeligere og sendes rett hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Løvhjerte Svart 27.Februar.2020 Del på Facebook Svart 27.Februar.2020 Her er link : https://slangeportalen.no/product.html/vateksosslange?category_id=200 Sitér dette innlegget Link to post
Furre Svart 29.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2020 Takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.