Jump to content

Montering av brakett på seilbåt (Happy27)

Helge Ingstad

Recommended Posts

Hei! Jeg eier en Happy27 med en innenbords motor som jeg har erfart at ikke alltid er helt til å stole på - derfor tenkte jeg å montere en påhengsmotor for sikkerhetsskyld. Siden jeg ikke føler meg helt trygg på at jobben jeg eventuelt gjør vil være god nok - og ikke påføre skade på akterspeilet - tenkte jeg kanskje å høre om litt tips og triks her først. Er det en umulig oppgave for en som er "medium handy" og med en begrenset verktøykasse? Og er det noen som kan anbefale en dyktig mekaniker som kan montere braketten mens båten enda står på vinteropplag i Oslo? Setter stor pris tilbakemelding:) 

Mvh Helge Ingstad på studentbudsjett

Det fikser du fint selv med en borremaskin og noen skiftenøkler. 

Følger garantert med monteringsanvisning til motorbraketten, så følger du bare den.

Vil si medium handy er mer enn godt nok til å fikse dette selv :) 

Husk å mål slik at du får høyden rett og ikke påhengsen blir stående 50cm over vannet å gå :=)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...