Helge Ingstad Startet 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2020 Hei! Jeg eier en Happy27 med en innenbords motor som jeg har erfart at ikke alltid er helt til å stole på - derfor tenkte jeg å montere en påhengsmotor for sikkerhetsskyld. Siden jeg ikke føler meg helt trygg på at jobben jeg eventuelt gjør vil være god nok - og ikke påføre skade på akterspeilet - tenkte jeg kanskje å høre om litt tips og triks her først. Er det en umulig oppgave for en som er "medium handy" og med en begrenset verktøykasse? Og er det noen som kan anbefale en dyktig mekaniker som kan montere braketten mens båten enda står på vinteropplag i Oslo? Setter stor pris tilbakemelding:) Mvh Helge Ingstad på studentbudsjett Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2020 Det fikser du fint selv med en borremaskin og noen skiftenøkler. Følger garantert med monteringsanvisning til motorbraketten, så følger du bare den. Vil si medium handy er mer enn godt nok til å fikse dette selv :) Husk å mål slik at du får høyden rett og ikke påhengsen blir stående 50cm over vannet å gå :=) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Lazyjack Svart 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2020 Bør være temmelig rett fram men om ikke akterspeilet er spesielt solid/tykt så må du regne med å måtte legge plater til forsterkning på innsiden av akterspeilet. Siden du antakelig ikke har tilgang til verktøy for bearbeiding av stål så vil jeg tro at biter av forkskalingsplate (finer) vil duge. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2020 Fin båt du har... Happy 27 var min første båt, da var jeg også student. Hadde kun utenbords, men husker dessverre ikke detaljer rundt innfesting av brakett. Som det nevnes over så påse at den står i riktig høyde. Du vil ha propellen under vann, samtidig som ikke motoren drukner i litt sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2020 Finnes et par andre tråder om dette her på forumet (kanskje flere): Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.