Rs246 Startet 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2020 Kva farge skal det være på kjølevæska på desse ? Eg har sugd opp litt med ei sprøyte, men den ser heilt blank ut. Umulig å sjå om den skal være gul eller grøn. Testa den og den skal holde ned til minus 35, så det er iallefall ikkje reint vantn. Men usikker på kva eg skal etterfylle med ved behov ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Etterfylling av kjølevæske skal ikke være nødvendig. Må du etterfylle, kan du fylle på vann. Da gjør du ikke noe feil. Er du usikker på når kjølevæske sist ble skiftet, ville jeg skifteteksisterende væske med ny. Det er viktig for å unngå kostbare korrosjonsskader på motor. Kjølevæske skal byttes hvert 2. år når det er VP Grønn og hvert 4. år før gul kjølevæske. Viktig å skylle igjennom kjølesystemet med vann før ny kjølevæske fylles. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2020 Vil også råde til å fullføre prosessen umiddelbart med å tappe vannet etter skylling og fylle på kjøleveske og ikke la oksygenrikt vann stå en måned i motoren før en fylle kjøleveske... Sitér dette innlegget Link to post
Rs246 Svart 28.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2020 Takk for tips, har lese ein del om skylling og bytting fra grønn til gul her inne. Da får eg toppe opp med reint vatn no, og skifte all væske til våren ! Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 28.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2020 Jeg hadde like godt kjørt en rens av kjølesystemet. Da får du ut belegg som kan ha satt seg i kjølesystemet og du står fritt til å velge å fylle på gul eller grønn kjøleveske. Jeg som mange andre har opplevd redusert kjøle effekt pga belegg i ferskvannsystemet. Det står forklart i Volvo Penta manualen hvordan dette utføres. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.