Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Jeg brukte denne tokomponentslakken en stund, men gav opp etterhvert, er nå over på énkomponentslakk (epiphanes - dyr, men jeg har fått den anbefalt).

Det var ikke lakkens feil at jeg gav opp - jeg har (fortsatt) store problemer med at det kommer fukt innunder lakken mange steder.  Da er det bare å fjerne lakk, prøve å finne ut hvor fuktigheten kommer fra, prøve å løse lekkasjeproblemer og starte helt forfra igjen.  Når jeg stadig vekk må gjøre lakkearbeid synes jeg det ble for tungvint med tokomponents lakk.

En annen ting er at man kan ha enkomponentslakk på toppen av tokomponentslakk, men ikke vice versa.  Jeg hadde etterhvert noen flater med tokomponentslakk (hvor jeg hadde pusset ned alt og begynte fra scratch) og noen med antatt enkomponentslakk (fra forrige eier - det var alt for mye arbeid å pusse ned alt), så da ble det enklest å standardisere på enkomponentslakk.

Post-edit: subjekt er biltemas nye tokomponentslakk.  Nei, hvis de har fått noe nytt har jeg ikke erfaring med den :-)

tobixen

tobixen

Jeg brukte denne tokomponentslakken en stund, men gav opp etterhvert, er nå over på énkomponentslakk (epiphanes - dyr, men jeg har fått den anbefalt).

Det var ikke lakkens feil at jeg gav opp - jeg har (fortsatt) store problemer med at det kommer fukt innunder lakken mange steder.  Da er det bare å fjerne lakk, prøve å finne ut hvor fuktigheten kommer fra, prøve å løse lekkasjeproblemer og starte helt forfra igjen.  Når jeg stadig vekk må gjøre lakkearbeid synes jeg det ble for tungvint med tokomponents lakk.

• Create New...