Jump to content

Edit History

Eureka

Eureka

Håndbrygger alltid kaffen. Hjemme, båt, ute, garasjen, på fjellet...  Skal jeg bare ha en kopp, brygger jeg rett i termokoppen. 
bruker aldri kaffekanne. Kun glasskolbe. 

Og kaffesorten ? 
Helst kaffe bent hos Jacu i Ålesund ? fra Etiopia eller Kenya. tenk om jeg noen gang får smake Kenya Kamwange igjen.... 

Har jeg ikke det for hånden, blir det Kenya fra kolonihagen, Rema. 
Men Friele går greit... alt avhenger av rent vann, rent utstyr, rett temp og bryggetid vs malegrad. 

for sære anledninger er det gøy med en skikkelig utprega etiopisk bærtørka kaffe... sammen med sviske og kokoskake. 

sær?? Neineinei

og ja, mørkbrent kaffe er kamuflerte dårlige bønner med masse feil, billig sortering. 

Eureka

Eureka

Håndbrygger alltid kaffen. Hjemme, båt, ute, garasjen, på fjellet...  Skal jeg bare ha en kopp, brygger jeg rett i termokoppen. 
bruker aldri kaffekanne. Kun glasskolbe. 

Og kaffesorten ? 
Helst kaffe bent hos Jacu i Ålesund ? fra Etiopia eller Kenya. tenk om jeg noen gang får smake Kenya Kamwange igjen.... 

Har jeg ikke det for hånden, blir det Kenya fra kolonihagen, Rema. 
Men Friele går greit... alt avhenger av rent vann, rent utstyr, rett temp og bryggetid vs malegrad. 

for sære anledninger er det gøy med en skikkelig utprega etiopisk bærtørka kaffe... sammen med sviske og kokoskake. 

sær?? Neineinei

• Create New...