Jump to content

Edit History

Ida Marie III

Ida Marie III

tilplan skrev for 7 timer siden:

Mener at jeg leste for litt siden at norsk kaffe brennes mindre en de gjør lenger sør fordi kaffebønnene holder en bedre kvalitet og trenger derfor ikke å brennes hardt for å skjule manglende kvalitet. Om det bare var reklameskryt, vet jeg ikke noe om. 

Nei, ikke vet jeg heller...

Det jeg kan se sånn åpenbart, er at den spanske kaffen er mye finere malt....

Kjerringen tok den med hjem noen ganger, hun liker den bedre en norsk...

Da oppdaget vi at en del kaffegrut gikk igjennom filterposene vi hadde i Norge..

Så også filterposene er det åpenbart forskjell på når det gjelder hvor godt de filtrerer...

Nå tar hun også med seg filterposer fra palmeland...:rolleyes:

Koke kaffe er vel ikke å anbefale pga helsemessige årsaker...gir masse kolesterol ...

Det som ofte slår meg når jeg står og heller kokende vann ned i filterholderen....

Disse sekundene dette tar, er faktisk det eneste "jobben " en sparer med en kaffetrakter...:giggle:

Ida Marie III

Ida Marie III

tilplan skrev for 7 timer siden:

Mener at jeg leste for litt siden at norsk kaffe brennes mindre en de gjør lenger sør fordi kaffebønnene holder en bedre kvalitet og trenger derfor ikke å brennes hardt for å skjule manglende kvalitet. Om det bare var reklameskryt, vet jeg ikke noe om. 

Nei, ikke vet jeg heller...

Det jeg kan se sånn åpenbart, er at den spanske kaffen er mye finere malt....

Kjerringen tok den med hjem noen ganger, hun liker den bedre en norsk...

Da oppdaget vi at en del kaffegrut gikk igjennom filterposene vi hadde i Norge..

Så også filterposene er det åpenbart forskjell på når det gjelder hvor godt de filtrerer...

Nå tar hun også med seg filterposer fra palmeland...:rolleyes:

Koke kaffe er vel ikke å anbefale pga helsemessige årsaker...gir masse kolesterol ...

• Create New...