Jump to content

Edit History

ne.andersson

ne.andersson

Hei, gitteret gjør det mulig/hjelper glødepluggen til å få tenning i dieselen i oppstartsfasen av din varmer. Den gjør dette ved å se til at diesel og luft blander seg sammen rundt glødepluggen via ventilasjonshullet i forbrenningskammeret og dieselrøret.

 

Tenk deg at du skal fyre opp litt diesel, du har valget mellom å helle rent diesel rett oppe på en glødeplugg eller å sprute en blanding av diesel og luft på glødepluggen. Det er sånn ca forskjellen mellom å ha og ikke ha glødegitter.

 

Hvis glødegitteret er tett er symptomet at du får en treg oppstart av forbrenning, har hvit røyk i starten som sen blir borte når varmeren har startet. Dette grunnet at den ikke får en fullverdig forbrenning fra start. Dette genererer også litt sot/kull i hver oppstart.

 

Skal du bytte plugg, bytt alltid glødegitteret. Skal du renske varmeren for kull, rensk alltid ventilsjonshullet til oppstart også.

 

Lykke til 👍

 

Edit: mange gode beskrivelser på hvordan å fjerne gitter tidligere, min på D4 er å bruke en skrutrekker for å løsne gitteret fra veggen, så skrur du ned en 10mm treskruer lett ned i hullet til den får feste i gitteret (vær varsom da gjengene til glødepluggen også er 10mm), så trekker du det opp.

ne.andersson

ne.andersson

Hei, gitteret gjør det mulig/hjelper glødepluggen til å få tenning i dieselen i oppstartsfasen av din varmer. Den gjør dette ved å se til at diesel og luft blander seg sammen rundt glødepluggen via ventilasjonshullet i forbrenningskammeret og dieselrøret.

 

Tenk deg at du skal fyre opp litt diesel, du har valget mellom å helle rent diesel rett oppe på en glødeplugg eller å sprute en blanding av diesel og luft på glødepluggen. Det er sånn ca forskjellen mellom å ha og ikke ha glødegitter.

 

Hvis glødegitteret er tett er symptomet at du får en treg oppstart av forbrenning, har hvit røyk i starten som sen blir borte når varmeren har startet. Dette grunnet at den ikke får en fullverdig forbrenning fra start. Dette genererer også litt sot/kull i hver oppstart.

 

Skal du bytte plugg, bytt alltid glødegitteret. Skal du renske varmeren for kull, rensk alltid ventilsjonshullet til oppstart også.

 

Lykke til 👍

 

Edit: mange gode beskrivelser på hvordan å fjerne gitter tidligere, min på D4 er å bruke en skrutrekker for å løsne gitteret fra veggen, så skrur du ned en 10mm treskruer lett ned i hullet til den får feste i gitteret, så trekker du det opp.

ne.andersson

ne.andersson

Hei, gitteret gjør det mulig/hjelper glødepluggen til å få tenning i dieselen i oppstartsfasen av din varmer. Den gjør dette ved å se til at diesel og luft blander seg sammen rundt glødepluggen via ventilasjonshullet i forbrenningskammeret og dieselrøret.

 

Tenk deg at du skal fyre opp litt diesel, du har valget mellom å helle rent diesel rett oppe på en glødeplugg eller å sprute en blanding av diesel og luft på glødepluggen. Det er sånn ca forskjellen mellom å ha og ikke ha glødegitter.

 

Hvis glødegitteret er tett er symptomet at du får en treg oppstart av forbrenning, har hvit røyk i starten som sen blir borte når varmeren har startet. Dette grunnet at den ikke får en fullverdig forbrenning fra start. Dette genererer også litt sot/kull i hver oppstart.

 

Skal du bytte plugg, bytt alltid glødegitteret. Skal du renske varmeren for kull, rensk alltid ventilsjonshullet til oppstart også.

 

Lykke til 👍

ne.andersson

ne.andersson

Hei, gitteret gjør det mulig/hjelper glødepluggen til å få tenning i dieselen i oppstartsfasen av din varmer. Den gjør dette ved å se til at diesel og luft blander seg sammen via ventilasjonshullet i forbrenningskammeret og dieselrøret.

 

Tenk deg at du skal fyre opp litt diesel, du har valget mellom å helle rent diesel rett oppe på en glødeplugg eller å sprute en blanding av diesel og luft på glødepluggen. Det er sånn ca forskjellen mellom å ha og ikke ha glødegitter.

 

Hvis glødegitteret er tett er symptomet at du får en treg oppstart av forbrenning, har hvit røyk i starten som sen blir borte når varmeren har startet. Dette grunnet at den ikke får en fullverdig forbrenning fra start. Dette genererer også litt sot/kull i hver oppstart.

 

Skal du bytte plugg, bytt alltid glødegitteret. Skal du renske varmeren for kull, rensk alltid ventilsjonshullet til oppstart også.

 

Lykke til 👍



×
×
  • Create New...