esps Startet 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Februar.2020 Hallios Folkens! Har et lite prosjekt der jeg skal prøve og bytte impeller.Skal ta av undervannshuset og har trålt youtube opp og ned etter tutorial på og gjøre det,men det kommer ikke opp noen spesielle tutorial så jeg lurer på om det er så enkel og bare skru av skruene som holder huset og ta det av? På andre modeller/motorer så må man gjøre mer omfattende ting.Bildet som er av motorhodet er fra en 40 hk,altså ikke min! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 (redigert) Du må skru av boltene du ser rundt som holder undervannshuset ja, bolt nr 5 pleier å skjule seg under trimfinnen\sinkanoden bakerst. Du må også løsne giroverføringen som går ned i undervanshuset. Her fant jeg en video også: youtube Redigert 1.Mars.2020 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
esps Svart 2.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Takker for svar,har fått løs skruene,men finner ikke hvor den giroverføringen er,har du noen ideer hvor den kan være på gamle motorer? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Mener den må løsnes rett under innsug/forgasser.... Se om du ser et vertikalt stag som stikker opp under forgasserene. Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 (redigert) Du finner kanskje ut av det ved å studere delekatalogen? https://www.boats.net/catalog/suzuki/outboard-by-year/1995/dt-55tcls-beginning-vin-05501-581001/clutch Hele katalogen https://www.boats.net/catalog/suzuki/outboard-by-year/1995/dt-55tcls-beginning-vin-05501-581001 Redigert 2.Mars.2020 av xr4ti (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
esps Svart 2.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Takker for hjelpen Skal sjekke i kveld Sitér dette innlegget Link to post
esps Svart 5.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 Hallios,har funnet gear innretningen og nå er det problemet løst.bare lurer på hva den akselen er på bildene(den røde ringen),må jeg fjerne/skru av overføringen? Ser på denne videoen( 46 sekunder uti den) er dette nødvendig på denne Sitér dette innlegget Link to post
esps Svart 8.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Fikk av undervannshuset,takk for all hjelp!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.