Jump to content

Kjenner noen til Osvik-båtene og historien rundt dem?

Poseidon

Recommended Posts

Hei Bjørn og dere andre,

veldig kjekt å se at denne gamle Osviktråden min vekkes til live igjen.
Jeg har fortsatt den samme Osvik 42 og er meget fornøyd med den!
Den brukes flittig. Forrige uke var det en liten slepejobb og akkurat nå er det en av sønnene våre som planlegger helgetur med gjester.
I vår mistet vi propellen og etter litt beregning og leting fant jeg en brukbar på finn.
Propellen ble montert, og med fullt pådrag glimtet jeg 14-tallet på GPS'en ;-)
Det hadde vært interessant med mer opplysninger / data om disse kjekke båtene, og en logo hadde sikkert pyntet godt opp.
Mange takk for hjelpen!

DSC07189_A.jpg

Med vennlig hilsen POSEIDON

Sjeldenutpå skrev for 18 timer siden:

Eg har fått tak i eit par dårlige bilder av veftslogoen.  Setter pris på bedre kvalitet om mulig 

Men hvis du har et par dårlig bilder så kan jeg sikkert få min utmerkede halvdel, som er grafisk designer, til å friske den opp på en god måte.

Usikker om eg fekk til dette å legge inn bilder, vist dette viser,så er det 2 bilder fra en gammel finn annonse, og 2 fra tegninger som antagelig også var finn annonse. Og eit nærbilde av logoen i tegning. 

Eg ser att det i utgangspunktet er godt nok til å lage håndskisse og sage ut i aluminium.  Ingen kan sei att det blei litt feil  :giggle:

Screenshot_20240803_223554_Gallery.jpg

20240609_154109.jpg

Screenshot_20240603_134954.jpg

Screenshot_20240406_113239_Facebook.jpg

Screenshot_20240406_113219_Facebook.jpg

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Osvik42 skrev for 2 timer siden:

Hei Poseidon, ser du har fått tegninger og bilder av logoen, lykke til med den ??

Mvh Bjørn 

Hei igjen,
jo takk, det er jo med ymse vinkler og varierende oppløsning, men vi får se hva det er mulig å få til.
Idag tok forresten en av mine sønner ut på dagstur med vår Osvik 42.
Det så ut for at både små og store gledet seg.

DSC07390.jpg

".... dette var den jeg skulle ha i -96 men desverre ikke ble noe av. Er hele tiden på utkikk etter en med samme design."

Pr idag har jeg 148 fot, ca 45 meter, med forskjellige båter liggende ved kaien, pluss mer på land og på lager.
Med endring i behov og aktivitet er jeg inne på tanken å "rydde opp litt i båtene"  -  og jeg er ikke helt fremmed for eventuelt å selge Osvik'en ....

DSC07273.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...