Jump to content

Edit History

wilma

wilma

Fantino skrev for 10 timer siden:

Tricky å svare på før du oppgir hvilke thrustere du har. Ser maritim angir CCA, men ikke om det er SAE eller DIN. Ville spurt Maritim om dette. Minimum spec for Sidepowers vanligste thrustere finner du her (trykk på dokumenter under hver model, CCA angitt her er DIN).

 

Men det vil nok uansett være en kraftig forbedring fra oppsettet du har i dag!

 

Denne er grei for konversjon mellom alle CCA-verdiene: https://battery-service.com/support/cca/

 

Biltemas SMF batterier kan være et rimeligere alternativ. Ikke AGM men Sealed Maintenance Free med ventil så vidt jeg kan forstå.

 

Er faktisk litt usikker på hvilke thrustere jeg har, skal grave litt i dokumentasjonen, er ikke i nærheten av båten pr idag.. 

 

Var innom biltema i går, og så de hadde SMF Marine batterier, ca 1000 lappen for et 75ah/80ah batteri, mener CCA var oppgitt til 640 EN, dette skulle tilsvare 395 DIN som igjen burde holde da jeg neppe har kraftigere thrustere enn tilsvarende SE60 som skal ha 375 DIN. (må sjekke opp dette før evt kjøp). 

Det har tidligere vært nevnt å seriekoble de nye thrusterbatteriene med startbatteriet (som en enkel løsning), og er nok løsningen jeg velger. Vil det bli et stort problem at startbatteriet er AGM og thrusterbatteriene SMF? Eller bør jeg holde meg til AGM på alle tre batteriene? 

 

Edit: Maritim oppgir CCA på AGM batteriene i EN fikk jeg opplyst om nå.

wilma

wilma

Fantino skrev for 9 timer siden:

Tricky å svare på før du oppgir hvilke thrustere du har. Ser maritim angir CCA, men ikke om det er SAE eller DIN. Ville spurt Maritim om dette. Minimum spec for Sidepowers vanligste thrustere finner du her (trykk på dokumenter under hver model, CCA angitt her er DIN).

 

Men det vil nok uansett være en kraftig forbedring fra oppsettet du har i dag!

 

Denne er grei for konversjon mellom alle CCA-verdiene: https://battery-service.com/support/cca/

 

Biltemas SMF batterier kan være et rimeligere alternativ. Ikke AGM men Sealed Maintenance Free med ventil så vidt jeg kan forstå.

 

Er faktisk litt usikker på hvilke thrustere jeg har, skal grave litt i dokumentasjonen, er ikke i nærheten av båten pr idag.. 

 

Var innom biltema i går, og så de hadde SMF Marine batterier, ca 1000 lappen for et 75ah/80ah batteri, mener CCA var oppgitt til 640 EN, dette skulle tilsvare 395 DIN som igjen burde holde da jeg neppe har kraftigere thrustere enn tilsvarende SE60 som skal ha 375 DIN. (må sjekke opp dette før evt kjøp). 

Det har tidligere vært nevnt å seriekoble de nye thrusterbatteriene med startbatteriet (som en enkel løsning), og er nok løsningen jeg velger. Vil det bli et stort problem at startbatteriet er AGM og thrusterbatteriene SMF? Eller bør jeg holde meg til AGM på alle tre batteriene? 



×
×
  • Create New...