Jump to content

Edit History

wilma

wilma

En liten oppdatering. Det endte med at jeg satte inn et 95ah AGM fra Biltema og koblet thrusterene til dette batteriet med ledningsopplegget som allerede var i båten. Brukte 95mm2 kabler fra det nye batteriet til hovedbryterene til thrustere og det samme til minus. Lading av dette batteriet besørges av en liten DC-DC lader fra Sterling http://www.sterling-power.no/stnbm.htm. Laderen får strøm fra lithiums forbruksbatteriet.

 

Så langt ser det ut som dette har fungert bra, og motorinstrumentene er oppe og går hele tiden :thumbsup:. Ankervinsjen er fortsatt koblet til startbatteriet, har faktisk ikke testet denne ennå, men den trekker jo langt mindre strøm enn thrustere, så antar at det går bra.

 

Har tenkt å koble til et enkelt voltmeter, bare for å kunne holde et lite øye med spenningen på thrusterbatteriet. 

wilma

wilma

En liten oppdatering. Det endte med at jeg satte inn et 95ah AGM fra Biltema og koblet thrusterene til dette batteriet med ledningsopplegget som allerede var i båten. Brukte 95mm2 kabler fra det nye batteriet til hovedbryterene til thrustere og det samme til minus. Lading av dette batteriet besørges av en liten DC-DC lader fra Sterling http://www.sterling-power.no/stnbm.htm.

 

Så langt ser det ut som dette har fungert bra, og motorinstrumentene er oppe og går hele tiden :thumbsup:. Ankervinsjen er fortsatt koblet til startbatteriet, har faktisk ikke testet denne ennå, men den trekker jo langt mindre strøm enn thrustere, så antar at det går bra.

 

Har tenkt å koble til et enkelt voltmeter, bare for å kunne holde et lite øye med spenningen på thrusterbatteriet. 



×
×
  • Create New...