Inter 9000 Startet 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2020 Blir det båtpåske i år? Hvor går ferden? Kan bli nydelig vær med litt sein påske? Håper på repetisjon av fjordåret Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Espen Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Det er hvertfall foreløpig plan, men til slutt er det alltid været som bestemmer Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Yes! Kan jo bare håpe at det blir like bra som i fjor ? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 (redigert) I beste fall blir det båtpuss men neppe noe bading Redigert 1.Mars.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fenderslinger Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Planen er hentetur fra Bergen til Kragerø i påska. Håper på stabilt påskevær med laber bris fra nordlig retning! ?⛵️ Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Båtpuss før påske...så er det til fjells noen dager i påsken...og så sjøsetting helgen etter påske.... Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Ingen påske uten båt, båten skal ut uansett til påske ?? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Båtb123 skrev for 2 timer siden: Ingen påske uten båt, båten skal ut uansett til påske ?? He he riktig holdning ??? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Skal for en gangs skyld ikke jobbe i påsken, så er været greit er det absolutt planen! Båten er jo uansett på sjøen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
-morten- Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Gleder meg til å kjøre båten ut på naustbrua og starte med vårpussinga! pleier bestandig å sjøsette til påske Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bonita I Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Såklart det blir båtpåske - i år som de siste 15 årene :) Jammen skal været bli dårlig for å droppe ut det - og blir selvfølgelig til Bekkjarvik som alltid Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Hedwig Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Så lenge verden står til påske skal Havelle få vann under kjølen igjen! :) Om ferien brukes til å ta resten av båtpussen eller om den brukes til tur, det er et mer uavklart spørsmål. Vi har planer om storvask av alle skjulte kroker! Sitér dette innlegget Link to post
JonnyF Svart 3.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2020 Skal bruke Påsken på å prøve å finne båt nr 5 i rekken....over et år uten båt er nok. Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
Inter 9000 Svart 13.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 Hvorfor venter til påske, tryggeste plassen er vel båten fortiden. ? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
btt Svart 13.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 Så klart båt påske og Verdens Ende Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 13.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 Håper på mange dager med fint vær i Ryfylke i denne påsken også Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 btt skrev 27 minutter siden: Så klart båt påske og Verdens Ende Du får legge deg innerst i år, eller kjøpe deg mindre båt. Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 16.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2020 Det ser ut til at det fort kan bli både båtpuss og båtpåske i stedet for fjellpåske i år. Kanskje det blir trangt om plassen for å få sjøsatt tidsnok? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2020 (redigert) Tror nok planene mine om båtpåske i år må forandres noe. Det kan godt hende mesteparten av påsken blir brukt i båten, men kanskje ikke nødvendigvis på tur, vi får se an utviklingen. Uansett har jeg en del å gjøre om bord i selve båten, så da kan jeg jo bruke de dagene til det. Vinduslekkasje som skal tettes, irr på batteripolene til ankervinsjen som skal fjernes, samt sjekk av releet. Noen glassfiberreparasjoner innvendig i båten skal tas. Bytte av 12-volts-tilkopling på dashbordet, oppdatering av kartbrikken, montering av landstrøm, montering av inverter, og ikke minst en grundig vask av hele båten innvendig. Koble VHFen til kartplotteren for å få GPS-infoen inn. Mulig det blir vask og polering av båten over dollbordet også? Noe usikker på om jeg får tatt opp båten og vasket, polert under dollbordet og vannlinja pluss lagt på nytt bunnstoff før/i påsken. Tviler. Og selvsagt skal motoren ha vårstellet. Men den biten kommer jeg nok til å sette bort denne gangen, Redigert 16.Mars.2020 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.