Coronet27 Startet 22.September.2005 Del på Facebook Startet 22.September.2005 (redigert) Jeg skal skifte drivremmene for kompressor/vannpumpe og generator på min Kamd 44. Det skal trekkes med moment på strammehjulet for å få riktig strekk i remma, så vidt jeg vet. Noen som har gjort dette før og kan gi en rask forklaring? Når motordekslene i fremkant er fjernet vil det kanskje være enklere å komme til? Redigert 22.September.2005 av Coronet27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 22.September.2005 Del på Facebook Svart 22.September.2005 Mulig at det skal trekkes med moment på en KAD44, men på KAD43/42 skal det iht. "owners manual" trekkes til det er ca 5 mm slakk på flatremmene og ca 10 mm slakk på kileremmene (på trykkpunktene anvist i manualen). NB: Fra hukommelsen, etter gjentatt nærkontakt med manualen når remmene slurer. Husk også etterkontroll/stramming etter første tur - de går seg gjerne litt til. Sitér dette innlegget Link to post
Coronet27 Svart 22.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2005 Jeg mener det skal settes en momentnøkkel på strammehjulet og stramme til mellom 2-3 kgp. Det er 2 separate remmer, 1 for generator og vannpumpe og 1 for kompressor. Det er fliser på den ene remmen til vannpumpen og jeg har hørt at hvis den fliser seg opp ytterligere og ryker, kan trevlene tvinne seg rundt remhjulet og ødelegge simringen på tappen. Kanskje best å sette bort jobben til et Volvo verksted? Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 22.September.2005 Del på Facebook Svart 22.September.2005 Jeg har verkstedhåndboken (5 deler) for bl.a. 44 motoren på pc'en så hvis du har hatt en mailadresse så kunne jeg ha mailet den til deg. Der står det detaljert med bilder hvordan strammingen foretas. Du kan jo sende meg en IM med din mailadresse? Jeg fikk den faktisk av noen her på forumet selv for en tid tilbake. Kanskje den ligger i dokumentdatabasen på forumet også? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 22.September.2005 Del på Facebook Svart 22.September.2005 Dette er enkelt, det er bare en av remmene som er noe "tricky" å bytte. Den innerste og det er best å fjerne et utenpåliggende remhjul for å få det til. Husk at du trenger en 15mm fastnøkkel til låsemutterene. Lykke til....................... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.September.2005 Del på Facebook Svart 22.September.2005 Jeg har verkstedhåndboken (5 deler) for bl.a. 44Denne ligger i dokumentarkivet, men det er feil på enkelte av filene der. Dersom filene du har er i orden bør du sende dem til baatplassen så blir dokumentarkivet komplettert. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Victora III Svart 24.September.2005 Del på Facebook Svart 24.September.2005 Dette er en enkel jobb. Akkurat gjort det samme på min KAD 43. Riktig som Mini skriver at du må ta av det innerste remhjulet. Dette er bare å løsne de fem boltene. Det som var litt trøblete hos meg var at boltene til strammemekaniskmen satt relativt godt. Her bør du utstyre deg med godt utstyr som gir deg moment på disse. Strammingen skal være 1 cm og 0,5 cm på henholdsvis de tynne og de tykke reimene i følge instruksjonsboken. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.