Snafu3000 Startet 3.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2020 (redigert) Hei, er ute på jakt etter en ny båt til sommeren og kom over en kjempe fin båt, men med tohatsu motor. Har absolutt ingen erfaring med denne motoren fra før av. Det er en 2010 modell 30 hk 4takt (bare blitt skjørt i ferskvann) noen tips? Redigert 3.Mars.2020 av Snafu3000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Hva mener du med men med. En Tohatsu er japansk og bransjestandarden sjøl. Hadde bare andre motorer vært like gode. Og er det bra nok for Honda så er det bra nok for oss alle. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 3 minutes ago, Cerberus said: Hva mener du med men med. En Tohatsu er japansk og bransjestandarden sjøl. Hadde bare andre motorer vært like gode. Og er det bra nok for Honda så er det bra nok for oss alle. Vet ikke når det ble sånn at småmotorene til Tohatsu er bassert på Hondamotorer, men ville ikke vært skeptisk på å kjøpe Tohatsu.. de gamle bråkte en del i forhold til konkurentene Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
LM 605 Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 (redigert) Er enig Cerberus her. Får ikke noe bedre motor enn Tohatsu/Honda i dag. Hvis motoren i tillegg kun er kjørt i ferskvann, er jo det et veldig pluss. Motoren er jo 10 år gammel, så du bør jo sjekke at der er utført årlig vedlikehold på motor (oljeskift,filter,anoder, etc. Redigert 4.Mars.2020 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 -morten- skrev 1 minutt siden: Vet ikke når det ble sånn at småmotorene til Tohatsu er bassert på Hondamotorer, men ville ikke vært skeptisk på å kjøpe Tohatsu.. de gamle bråkte en del i forhold til konkurentene Er vel kun i fra BF 60 Honda og oppover, at Honda og Tohatsu er identiske, etter det jeg kan huske. Småmotorene er vel Tohatsu.? Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Hei. Har to stk av denne motoren i 25 hk utgave. En 20013 mercury 25 efi, samt en 2009 Mariner 25 efi med elstart og powertrim. Er gode motorer med fin gange. 3 sylindret så ikke den letteste motoren på markedet, veier vel rundt 80 kg om jeg ikke husker feil. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Har selv en Tohatsu 25 efi, hatt motoren i 7 år og er kjempefornøyd med den. Min har kort stamme og veier 71,5 kg. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2020 Snafu3000 skrev On 4.3.2020 at 0.54: kom over en kjempe fin båt, men med tohatsu motor. Vil anbefale deg å kjøpe en motor av et merke du selv har tro på... Det er dessverre alt for mange i min omgangskrets som hele tiden "lytter" etter ulyder på motorer som sviver "vakkert som soloppgang" fordi de kjøpte en annen enn den de hadde lyst på... Er du av den typen så gå i butikken og kjøp en kliss ny av det du tror er det beste merket... ( men, som nevnt over; Tohatsu lager motorer som andre setter sine velkjente merker på, bare så du er forberedt ) Selv har jeg bare hatt en Tohatsu, men hadde ikke nølt med å kjøpe en til om det hadde passet, lite tull med Tohatsu generelt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.