Jump to content

Edit History

Førstefender

Førstefender

Jeg har Princess V42  med drev og motorer med ytelser nær Kad 44.

2 drev løper mye lettere enn 1,  og har ,for enkelhets skyld, "5tonn" på hvert drev.

Jeg er mer skeptisk til kombinasjon D6 og drev, D6 er svært kraftig og de største har over 1000NM som skal gjennom drevet. Fra hva jeg kan se av annonser osv så er det svært mange med D6 som har nye eller overhalte drev, har også venner som har måtte bytte drev etter 400t med D6..

 

Jeg kjører ennå med orginale drev etter 1200timer, det ene ble dog byttet på garanti når båten var relativt ny.

Måtte bytte øvre tannhjul i et drevet for å være på den sikresiden for 2 år siden, drevet hadde spor etter å hatt sjøvann i seg og noe av herdinga var slått av på tannhjul, verkstedet mente drevet hadde tydlig fått "juling" engang i løpet åra (grunnstøting?)

Ellers funker drevene upåklagelig, oljen har omtrent samme farge på hørsten, som når jeg fylte dem på våren.

Hadde bla i fjor 4timers nonstopp kjøring i planhastighet over til Danmark, og oljen er som sagt like fin.

 

Tror vel dette har litt med bruken å gjøre også, ikke skjeldent jeg ser relativt nye båter, som så fort de kommer seg ut av havna legger hendlene flatt og kalde motorer og drev for virkelig prøvd seg,  også lurer de på hvorfor drev havarerer etter relativt få timer..

Førstefender

Førstefender

Jeg har Princess V42  med drev og motorer med ytelser nær Kad 44.

2 drev løper mye lettere enn 1,  og har ,for enkelhets skyld, "5tonn" på hvert drev.

Jeg er mer skeptisk til kombinasjon D6 og drev, D6 er svært kraftig og de største har over 1000NM som skal gjennom drevet. Fra hva jeg kan se av annonser osv så er det svært mange med D6 som har nye eller overhalte drev, har også venner som har måtte bytte drev etter 400t med D6..

 

Jeg kjører ennå med orginale drev etter 1200timer, det ene ble dog byttet på garanti når båten var relativt ny.

Måtte bytte øvre tannhjul i et drevet for å være på den sikresiden for 2 år siden, drevet hadde spor etter å hatt sjøvann i seg og noe av herdinga var slått av på tannhjul, verkstedet mente drevet hadde tydlig fått "juling" engang i løpet åra (grunnstøting?)

Ellers funker drevene upåklagelig, oljen har omtrent samme farge på hørsten, som når jeg fylte dem på våren.

Hadde bla i fjor 4timers nonstopp kjøring i planhastighet over til Danmark, og oljen er som sagt like fin.

Førstefender

Førstefender

Jeg har Princess V42  med drev og motorer med ytelser nær Kad 44.

2 drev løper mye lettere enn 1,  og har ,for enkelhets skyld, "5tonn" på hvert drev.

Jeg er mer skeptisk til kombinasjon D6 og drev, D6 er svært kraftig og de største har over 1000NM som skal gjennom drevet. Fra hva jeg kan se av annonser osv så er det svært mange med D6 som har nye eller overhalte drev, har også venner som har måtte bytte drev etter 400t med D6..

 

Jeg kjører ennå med orginale drev etter 1200timer, det ene ble dog byttet på garanti når båten var relativt ny.

Måtte bytte øvre tannhjul i et drevet for å være på den sikresiden for 2 år siden, drevet hadde spor etter å hatt sjøvann i seg og noe av herdinga var slått av på tannhjul, verkstedet mente drevet hadde tydlig fått "juling" engang i løpet åra (grunnstøting?)

Ellers funker drevene upåklagelig, oljen har omtrent samme farge på hørsten, som når jeg fylte dem på våren.

Hadde bla i år 4timers nonstopp kjøring i planhastighet over til Danmark, og oljen er som sagt like fin.

Førstefender

Førstefender

Jeg har Princess V42  med drev og motorer med ytelser nær Kad 44.

2 drev løper mye lettere enn 1,  og har ,for enkelhets skyld, "5tonn" på hvert drev.

Jeg er mer skeptisk til kombinasjon D6 og drev, D6 er svært kraftig og de største har over 1000NM som skal gjennom drevet. Fra hva jeg kan se av annonser osv så er det svært mange med D6 som har nye eller overhalte drev, har også venner som har måtte bytte drev etter 400t med D6..

 

Jeg kjører ennå med orginale drev etter 1200timer, det ene ble dog byttet på garanti når båten var relativt ny.

Måtte bytte øvre tannhjul i et drevet for å være på den sikresiden for 2 år siden, drevet hadde tydlig spor etter å hatt sjøvann i seg og noe av herdinga var slått av på tannhjul, verkstedet mente drevet hadde tydlig fått "juling" engang i løpet åra (grunnstøting?)

Ellers funker drevene upåklagelig, oljen har omtrent samme farge på hørsten, som når jeg fylte dem på våren.

Hadde bla i år 4timers nonstopp kjøring i planhastighet over til Danmark, og oljen er som sagt like fin.



×
×
  • Create New...