Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Midtpinne skrev for 15 timer siden:

Knyt jolla stramt inntil båten som skal slepes, sett påhengeren på full gass, gå inn i storbåten og styr derifra.

Min erfaring er at det bare fungerer på en kjølbåt, har du drevbåt, slik som TS ville jeg ikke ha gjort det slik.

-morten- skrev for 14 timer siden:

Tror det har mye å si hvilken propell som står på den som sleper!   og hvilket skrog man sleper

Helt enig. Jeg bruker en High Thrust propell. Jo mindre båten som sleper er, jo viktigere er det å gjøre fast slepetau på en gunstig måte (i senter av båten)

Baluba veier 5 tonn turklar og henne har jeg kjørt på plass i båsen med jolla som "pushboat" det er jo slik de som skal frakte virkelig store lass i forhold til motorstyrke, gjør det.... så hvorfor ikke kopiere de som driver med dette ??

Har vært å jobba på hytta i dag i utrolig fint vær. Frakta 12 tonn med 9.9hk påhenger.... det gjør 6.5 knop og har en utrolig manøvreringsevne....  

Pushboat.JPG.0bf3fa9583a931da5e4c3aeab952c55c.JPG

dieselfan

dieselfan

Midtpinne skrev for 15 timer siden:

Knyt jolla stramt inntil båten som skal slepes, sett påhengeren på full gass, gå inn i storbåten og styr derifra.

Min erfaring er at det bare fungerer på en kjølbåt, har du drevbåt, slik som TS ville jeg iukke ha gjort det slik.

-morten- skrev for 14 timer siden:

Tror det har mye å si hvilken propell som står på den som sleper!   og hvilket skrog man sleper

Helt enig. Jo mindre båten som sleper er, jo viktigere er det å gjøre fast slepetau på en gunstig måte (i senter av båten)

Baluba veier 5 tonn turklar og henne har jeg kjør på plass i båsen men jolla som "pushboat" det er jo slik de som skal frakte virkelig store lass i forhold til motorstyrke.... så hvorfor ikke kopiere de som driver med dette ??

Har vært å jobba på hytta i dag i utrolig fint vær. Frakta 12 tonn med 9.9hk påhenger.... det gjør 6.5 knop og har en utrolig manøvreringsevne....  

Pushboat.JPG.0bf3fa9583a931da5e4c3aeab952c55c.JPG

• Create New...