Sydvesten Startet 22.September.2005 Del på Facebook Startet 22.September.2005 Endelig ser det ut som det er i boks, i forbindelse med en tjenestereise på jobben får jeg hele lørdagen tilgjengelig i London, da blir det toget til Southampton og båtmessen... Det er en fem kvarters reise. Går alt etter planen blir hele dagen brukt til mere eller mindre fornuftige ting på båtmessen.... Kikking vinddrevne farkoster blir vel det jeg bruker mest tid på tenker jeg, fish and chips med tilhørende duggfrisk drikke.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Faxen Svart 22.September.2005 Del på Facebook Svart 22.September.2005 Går alt etter planen blir hele dagen brukt til mere eller mindre fornuftige ting på båtmessen.... Kikking vinddrevne farkoster blir vel det jeg bruker mest tid på tenker jeg, fish and chips med tilhørende duggfrisk drikke.... <{POST_SNAPBACK}> Hele dagen ?? Du trenger minst 3 for å komme igjennom alt. Har vært der før, så gled deg. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Sydvesten Svart 25.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2005 Hele dagen ?? Du trenger minst 3 for å komme igjennom alt. Har vært der før, så gled deg. <{POST_SNAPBACK}> Da er båtmessen i Southampton besøkt og det stemmer nok som det ble sagt at man trenger mere enn 1 dag. Fikk skummet gjennom det meste, og utvalget var enormt for å si det mildt. Messene i Norge er vel knapt større enn standen til Sunseeker, den var enorm.... Messens høyeste var det i allefall. Skulle gjerne hatt mere tid og muligheten til å handle litt utstyr, siden jeg var der på slutten av messen så bugnet det med tilbud..... Gode sådanne.... Ikke bare var rimelig der... Vel siden jeg skulle videre så ble det ikke noe handlig, kunne ikke dra med meg alt over til karibien hvor jeg skal jobbe i 3 uker... Regner med at man finner mye spennende her også, har akkurat mellomlandet på Barbados, reiser videre til Trinidad om noen timer... Det var jo en pc med internett ogse her, riktignok ikke så moderne men de funker jo og baatplassen.no kan dermed besøkes.. Liten værrapport fra Barbados, 30 grader og delvis skyet, fuktig er det også så man trenger jo å leske strupen litt Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Verrie Svart 25.September.2005 Del på Facebook Svart 25.September.2005 Liten værrapport fra Barbados, 30 grader og delvis skyet, fuktig er det også så man trenger jo å leske strupen litt <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2005 Del på Facebook Svart 25.September.2005 Da er båtmessen i Southampton besøkt og det stemmer nok som det ble sagt at man trenger mere enn 1 dag. Fikk skummet gjennom det meste, og utvalget var enormt for å si det mildt. Messene i Norge er vel knapt større enn standen til Sunseeker, den var enorm.... Messens høyeste var det i allefall.Fikk du sett den nye Windy 37? De har utstilt den første båten med nytt interiør Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2005 Fikk du sett den nye Windy 37? De har utstilt den første båten med nytt interiør <{POST_SNAPBACK}> Nå kjenner ikke jeg Windy i detalj, men jeg kikket da på Windy der de lå fortøyd. Det var omtrent den eneste Norske produsenten jeg så der i allefall... Det var kun der jeg så norke flagg i allefall. En del svenske flagg var det jo... på de tekstildrevne båtene fra Orust... De fleste båten som var der var i allefall langt utenfor min lommebok.... Hadde vel hatt problemer selv om de prisene som stod å båtene var i kroner og ikke i pund... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
goggen Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 og her er Nettavisens rapport fra båtmessa. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 (redigert) Og på det første bildet ser man BARE båter med baugpropell. Det må være en "undermenneskebåtførermesse" dette her Redigert 26.September.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 Den største båten på showet er en Sunseeker Predator på 108 fot. Prislapp litt over 50 millioner kroner. Til gjengjeld får du soveplass i luksusklassen for 10 personer pluss plass til et mannskap på fire. Båten har fem baderom og går i 42 knop. 108 fot som kan gå 42 knop Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2005 Del på Facebook Svart 26.September.2005 108 fot som kan gå 42 knop <{POST_SNAPBACK}> Det er nok styggfort ja. Tenk det dieselforbruket da. Men det tenker de vel ikke på de som har en slik båt Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2005 Har man råd til en båt til 50 mill, så har man sikkert råd til fylle tanken også.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
GeirFrode Svart 27.September.2005 Del på Facebook Svart 27.September.2005 Og på det første bildet ser man BARE båter med baugpropell. Det må være en "undermenneskebåtførermesse" dette her <{POST_SNAPBACK}> Ja, det ser jammen sånn ut gitt! Tror fordundre meg det er hull i baugen på den grå seileren nederst i høyre hjørnet også! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2005 Det stemmer nok at det er hull i baugen på seileren... Tror det var Elan båtene som ligger der... Mange av de tekstildrevne fra rundt 40 føtter og oppover hadde hull i baugen med visp montert..... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Faxen Svart 27.September.2005 Del på Facebook Svart 27.September.2005 Det er nok styggfort ja. Tenk det dieselforbruket da. Men det tenker de vel ikke på de som har en slik båt <{POST_SNAPBACK}> 95 foteren til Sunseeker går i 50 knop, og bruker da "bare" 1100 liter i timen. Det til de ca 5000 hkene. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Divemaster Svart 27.September.2005 Del på Facebook Svart 27.September.2005 95 foteren til Sunseeker går i 50 knop, og bruker da "bare" 1100 liter i timen. Det til de ca 5000 hkene. <{POST_SNAPBACK}> Er jo en litt annen skala da ..... men en 500 HK maskin vil vel faktisk bruke rundt 110 - 116 L /t WOT ... så ikke mindre "økonomisk" per HK...... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Jawik Svart 8.August.2008 Del på Facebook Svart 8.August.2008 (redigert) Så braker det løs igjen. Fredag 12 til Søndag 21 September. Hansa 320 til 630e. Southerly og Legend kommer med noen av sine lekre skuter. Garmin med hele sin nye serie av duppeditter. Likeså ICOM og mange andre - 550 utstillere - så her er det nok å velge mellom for den som er på utkikk etter noe nytt. Og for ikke å forglemme Bavaria elskere . Southampton Boat Show i 40 år. Redigert 8.August.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
giver Svart 4.September.2008 Del på Facebook Svart 4.September.2008 Hei Er det noen flere som har tenkt seg til Southampton helgen rundt den 20.09? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2008 (redigert) Skulle gjerne ha vøri der og tatt Southerly 38 nærmere i øyesyn... men den gang ei... blir for langt å reise denne gangen.. Dette er en seilbåt som har orden på linjene etter mitt enkle syn.. Redigert 4.September.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Divemaster Svart 4.September.2008 Del på Facebook Svart 4.September.2008 Jeg reiser til Plymouth på Torsdag 18 ... så er der nede enten Fredag 19 eller Lørdag 20 ... noen andre som vil møtes .... for en kaffe, båtprat eller muligens noe sterkere .... MBY har lovet meg en sterk dråpe når jeg kommer den helgen..., så bilen får stå .. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
giver Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Hei Da reiser jeg den 18. fra Torp til Stansted, retur 22. fra Stansted. De som skal dit samme helgen kan jo sende meg en IM så vi kan treffes. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
bik3man Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Hei, hva er enkleste/raskeste måte å komme seg til messen på, fra det sentrale Østland? Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Hei, hva er enkleste/raskeste måte å komme seg til messen på, fra det sentrale Østland? Hei Ryanair fra Torp - Stansted mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Stansted er på "feil side" av London.... Regn med en 3 timer kjøretur`, eller med tog .... Stansted Express til Liverpool Street, Circle eller en av de andre til Charing Cross ...og deretter snaue to timer til Southampton Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
giver Svart 10.September.2008 Del på Facebook Svart 10.September.2008 Hei Tur og retur Torp - Stansted kostet snaue NOK 1400,- 14.10 avgang fra Torp. Jeg regner med å være fremme i løpet av kvelden. Og så har jeg jo hele fre,lør og søndag til disp. Retur mandag 18.40 mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 22.September.2008 Del på Facebook Svart 22.September.2008 Ok ... da er jeg tilbake etter en rask morgen (Fredag) på messen .... vel, så enkelt var det vel ikke ... Var i Cambridge forrige uke, skulle til Plymouth til helgen, men fikk "uheldigvis" et møte i Southampton på Fredag ettermiddag..... Så møtte Giver (Per) på hotellet på Torsdag kveld...(litt IM og ko-ordinering først) ... for et halv av noe ... og deretter til en restaurant for noe å spise (temaet ble vistnok fort båtliv.... ) ... og en sving innom en bar hvor de spilte blues... En dobbel Glemorangie ... mer musikk, så trakk jeg meg tilbake da jeg måtte forberede meg for møtet på Fredag. Opp på Fredag morgen, jobbet et par timer før jeg tok en spasertur ned mot messa ... traff Giver igjen og etter en kaffe gikk vi på messa... Dette var jo bare en orientering for Giver... og hadde en liten tur innom to svært forskjellige båter ... en Trader 64 og en Silverton 45... Snakket med Steel Development og Mermaid Marine .... Desverre så hadde jeg et møte senere på dagen så måtte trekke meg tilbake. Regner med at Giver (Per) kommer med en mer utfyllende rapport senere... Uansett, selv om jeg ikke fikk sett så mye så var det kjempekoselig å møte opp med ett til av medlemmene (Traff Lars Herman i Stavanger tidligere) her inne og ser frem til fremtidige møter.... Tusen takk Per, koselig å møte deg..... og håper at du hadde en fin helg og en god reise hjem igjen... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.