Jump to content

Båtmessen i Southampton

Sydvesten

Recommended Posts

Endelig ser det ut som det er i boks, i forbindelse med en tjenestereise på jobben får jeg hele lørdagen tilgjengelig i London, da blir det toget til Southampton og båtmessen... Det er en fem kvarters reise.

Går alt etter planen blir hele dagen brukt til mere eller mindre fornuftige ting på båtmessen.... Kikking vinddrevne farkoster blir vel det jeg bruker mest tid på tenker jeg, fish and chips med tilhørende duggfrisk drikke....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hele dagen ?? Du trenger minst 3 for å komme igjennom alt. Har vært der før, så gled deg. :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Da er båtmessen i Southampton besøkt og det stemmer nok som det ble sagt at man trenger mere enn 1 dag. Fikk skummet gjennom det meste, og utvalget var enormt for å si det mildt. Messene i Norge er vel knapt større enn standen til Sunseeker, den var enorm.... Messens høyeste var det i allefall.

Skulle gjerne hatt mere tid og muligheten til å handle litt utstyr, siden jeg var der på slutten av messen så bugnet det med tilbud..... Gode sådanne.... Ikke bare :cheers: var rimelig der... Vel siden jeg skulle videre så ble det ikke noe handlig, kunne ikke dra med meg alt over til karibien hvor jeg skal jobbe i 3 uker...

Regner med at man finner mye spennende her også, har akkurat mellomlandet på Barbados, reiser videre til Trinidad om noen timer...

Det var jo en pc med internett ogse her, riktignok ikke så moderne men de funker jo og baatplassen.no kan dermed besøkes..

Liten værrapport fra Barbados, 30 grader og delvis skyet, fuktig er det også så man trenger jo å leske strupen litt :drink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Da er båtmessen i Southampton besøkt og det stemmer nok som det ble sagt at man trenger mere enn 1 dag. Fikk skummet gjennom det meste, og utvalget var enormt for å si det mildt. Messene i Norge er vel knapt større enn standen til Sunseeker, den var enorm.... Messens høyeste var det i allefall.

Fikk du sett den nye Windy 37? De har utstilt den første båten med nytt interiør

Fikk du sett den nye Windy 37? De har utstilt den første båten med nytt interiør

<{POST_SNAPBACK}>

Nå kjenner ikke jeg Windy i detalj, men jeg kikket da på Windy der de lå fortøyd. Det var omtrent den eneste Norske produsenten jeg så der i allefall... Det var kun der jeg så norke flagg i allefall. En del svenske flagg var det jo... på de tekstildrevne båtene fra Orust...

De fleste båten som var der var i allefall langt utenfor min lommebok.... Hadde vel hatt problemer selv om de prisene som stod å båtene var i kroner og ikke i pund... :lol:

Har man råd til en båt til 50 mill, så har man sikkert råd til fylle tanken også..

Det stemmer nok at det er hull i baugen på seileren... Tror det var Elan båtene som ligger der... Mange av de tekstildrevne fra rundt 40 føtter og oppover hadde hull i baugen med visp montert..... :yesnod:

95 foteren til Sunseeker går i 50 knop, og bruker da "bare" 1100 liter i timen. Det til de ca 5000 hkene.

<{POST_SNAPBACK}>

Er jo en litt annen skala da ..... men en 500 HK maskin vil vel faktisk bruke rundt 110 - 116 L /t WOT ... så ikke mindre "økonomisk" per HK...... :wink:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

• 2 år senere...

Så braker det løs igjen. Fredag 12 til Søndag 21 September. Hansa 320 til 630e. Southerly og Legend kommer med noen av sine lekre skuter. Garmin med hele sin nye serie av duppeditter. Likeså ICOM og mange andre - 550 utstillere - så her er det nok å velge mellom for den som er på utkikk etter noe nytt. Og for ikke å forglemme Bavaria elskere :wink:.

Southampton Boat Show i 40 år.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

• 4 uker senere...

Skulle gjerne ha vøri der og tatt Southerly 38 nærmere i øyesyn... men den gang ei... blir for langt å reise denne gangen..

Dette er en seilbåt som har orden på linjene etter mitt enkle syn..

launch1_0608_opt.jpeg

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Jeg reiser til Plymouth på Torsdag 18 ... så er der nede enten Fredag 19 eller Lørdag 20 ... noen andre som vil møtes .... for en kaffe, båtprat eller muligens noe sterkere .... MBY har lovet meg en sterk dråpe når jeg kommer den helgen..., så bilen får stå ..

• 2 uker senere...

Ok ... da er jeg tilbake etter en rask morgen (Fredag) på messen ....

vel, så enkelt var det vel ikke ... Var i Cambridge forrige uke, skulle til Plymouth til helgen, men fikk "uheldigvis" et møte i Southampton på Fredag ettermiddag..... Så møtte Giver (Per) på hotellet på Torsdag kveld...(litt IM og ko-ordinering først) ... for et halv av noe ... og deretter til en restaurant for noe å spise (temaet ble vistnok fort båtliv.... ) ... og en sving innom en bar hvor de spilte blues... En dobbel Glemorangie ... mer musikk, så trakk jeg meg tilbake da jeg måtte forberede meg for møtet på Fredag.

Opp på Fredag morgen, jobbet et par timer før jeg tok en spasertur ned mot messa ... traff Giver igjen og etter en kaffe gikk vi på messa... Dette var jo bare en orientering for Giver... og hadde en liten tur innom to svært forskjellige båter ... en Trader 64 og en Silverton 45... Snakket med Steel Development og Mermaid Marine .... Desverre så hadde jeg et møte senere på dagen så måtte trekke meg tilbake. Regner med at Giver (Per) kommer med en mer utfyllende rapport senere... Uansett, selv om jeg ikke fikk sett så mye så var det kjempekoselig å møte opp med ett til av medlemmene (Traff Lars Herman i Stavanger tidligere) her inne og ser frem til fremtidige møter.... Tusen takk Per, koselig å møte deg..... og håper at du hadde en fin helg og en god reise hjem igjen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...