Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Så hyggelig om jeg kunne ha vært med på å gjøre din motor enda mer lettstarta  :wink:

Vil anbefale alle som rengjør dieseltanken og samtidig gjøre en lekkasjetest på hele dieselsystemet.

Sett i forhold til hvor enkelt, billig og lite tidkrevende det er så er det etter min mening veldig lite fokus på det....

Jeg gjør det slik:

• Kjør tanken nesten tom
  • Ta av mannlokket/inspeksjonsluke
  • På med lang gummihanske og tre på klar slange på returrøret som går til bunnen av tanken
  • Sjekk at både sugerør og returrør står i veske
  • Koble til oljeskifter/vacuumpumpe og følg med på om det kommer bobbler
  • Sug igjennom 3-4 liter og følg med på om det er bobbler
  • små bobbler med likt intervall er typisk for lekkasje i fittings eller O-ring, en eller to store luftlommer er typisk for at du øker dieselnivå i dieselpumpa, i så fall stopper det å bobble etter en liter

Så kan du tømme/vaske tanken :thumbsup:

dieselfan

dieselfan

Så hyggelig om jeg kunne ha vært med på å gjøre din motor enda mer lettstarta  :wink:

Vil anbefale alle som rengjør dieseltanken og samtidig gjøre en lekkasjetest på hele dieselsystemet.

Sett i forhold til hvor enkelt, billig og lite tidkrevende det er så er det etter min mening veldig lite fokus på det....

Jeg gjør det slik:

• Kjør tanken nesten tom
  • Ta av mannlokket/inspeksjonsluke
  • På med lang gummihanske og tre på klar slange på returrøret som går til bunnen av tanken
  • Sjekk at både sugerør og returrør står i veske
  • Koble til oljeskifter/vacuumpumpe og følg med på om det kommer bobbler
  • Sug igjennom 3-4 liter og følg med på om det er bobbler
  • små bobbler med likt intervall er typisk for lekkasje i fittings eller O-ring, en eller to store luftlommer er typisk for at du øker dieselnivå i dieselpumpa, i så fall stopper det å bobble etter en liter

Så kan du tømme tanken :thumbsup:

• Create New...