Jump to content

Edit History

Fiks

Fiks

Knallipadden skrev On 6.3.2020 at 13.45:

Jeg vurderer å selge en eldre båt. Jeg har en nyere Standard Horizon VHF med DSC. Siden jeg ikke får så mye igjen for båten og trenger en VHF i den andre lurer jeg på å bruke den videre. Lurer derfor på hva det koster å slette MMSI og legge inn på nytt? Det står i manualen at den må sendes inn på service for å endre MMSI nummer.

Hvorfor vil du endre MMSI nummeret i dette tilfellet? Hvis ikke lisensen (Kallesignal) er knyttet opp mot et unikt (NOR registrert) fartøy er det bare å flytte VHF til ny båt og fortsette med eksisterende lisens som før. Fartøydata kan endres her Kystradio.no Denne løsningen forutsetter at den nye båten heller ikke er registrert i skipsregisteret.

Fiks

Fiks

Knallipadden skrev On 6.3.2020 at 13.45:

Jeg vurderer å selge en eldre båt. Jeg har en nyere Standard Horizon VHF med DSC. Siden jeg ikke får så mye igjen for båten og trenger en VHF i den andre lurer jeg på å bruke den videre. Lurer derfor på hva det koster å slette MMSI og legge inn på nytt? Det står i manualen at den må sendes inn på service for å endre MMSI nummer.

Hvorfor vil du endre MMSI nummeret i dette tilfellet? Hvis ikke lisensen (Kallesignal) er knyttet opp mot et unikt (NOR registrert) fartøy er det bare å flytte VHF til ny båt og fortsette med eksisterende lisens som før. Fartøydata kan endres her Kystradio.no

• Create New...