ne.andersson
Ser ut som en fin båt for den enkle sum av 20k, her kan du garantert prute litt også, de vil bare bli av med den. Synes den ser fin ut innvendig må jeg si.
Sjekke følgende.
Batteriene - de er garantert døde etter flere år uten tilsyn, ta med et ekstra batteri når du skal sjekke om motoren starter som elektronikken.
Motoren - se om den starter, gjør den det er det et stort pluss, ellers er det som du sier bare å henge på en 4hk og kjøre ut til hvor det blåser
Gear - Det er vel seildrev på denne, sjekke dato på belgen, det er dyrt om den skal skiftes..10-15k
Kjølbolter - Om det er kjølbolter som vi ser toppen av på bildet i salongen så tror jeg de er relativt rustne, uansett, sjekke de.
Gjennomføringer - sjekke sjøvann inn til toalett, septik ut, sjøvann inn til motor, eksos ut, ut fra vasken i byssa. Er de grønnaktige med hvit emalje på så må de skiftes neste gang du kommer på land. Tro meg, jeg vet... ? denne falt av ved "hammertesten"
Septiktanken - se at den er hel og ikke stinker..
Elektronikk - se om ting som lamper, plotter, dybdemåler etc funker. Sjekke at bryterpaneler funker osv.
Seil - Ta av trekket for storseilet, se at det ser OK ut og ikke har rifter, det er helt sikkert brukande, det sitter ikke på noe forseil, spør om det eksisterer (blir fort dyrt ellers)
Rulleforstag - sjekke at den går rundt greit og at lagrene funker, om den skal skiftes blir det dyrt, 15k ish, tro meg, jeg vet igjen
Anker vinsjen - er den i grei stand?
Strekkfisker og fester i dekket - dra opp beskytterne og sjekke at strekkfiskene er OK og at festene i dekket ser OK ut.
Der har du vel de mest kostbare tingene du enkelt kan se etter :)
Lykke til!