Jump to content

Edit History

ne.andersson

ne.andersson

morpho79 skrev for 1 time siden:

Tusen takk for svar igjen! ?

- hvordan sjekker man kjølbolter? Skrur de ut? Og er det i såfall bare å erstatte de med syrefaste bolter fra den lokale byggevarehandelen? 

- skroggjennomføringer skal jeg klare å få inspisert. 

- lager rulleforstag(og andre lager) er disse normalt av den lukkede selvsmørende typen eller er det lagt opp til at de skal vedlikeholdes?

Sjekke av kjølbolter - det eneste du kan gjøre når den står på vannet er å ta av de der plasthettene og sjekke standen på de, hvordan det skiftes.. hmm godt spørsmål, noen andre som vet? (Jeg har ikke kjølbolter så for meg har det ikke vært et problem å sjekke)

Den modellen rulleforstag jeg har har instruksjonen at den skal skylles med ferskvatten før vinterlagring, ellers vedlikeholdsfritt men alderen dreper de likevel etter hvert så se at de den snurrer greit bare og at det ikke er masse motstand.

ne.andersson

ne.andersson

morpho79 skrev for 1 time siden:

Tusen takk for svar igjen! ?

- hvordan sjekker man kjølbolter? Skrur de ut? Og er det i såfall bare å erstatte de med syrefaste bolter fra den lokale byggevarehandelen? 

- skroggjennomføringer skal jeg klare å få inspisert. 

- lager rulleforstag(og andre lager) er disse normalt av den lukkede selvsmørende typen eller er det lagt opp til at de skal vedlikeholdes?

Sjekke av kjølbolter - det eneste du kan gjøre når den står på vannet er å ta av de der plasthettene og sjekke standen på de, hvordan det skiftes.. hmm godt spørsmål, noen andre som vet?

Den modellen rulleforstag jeg har har instruksjonen at den skal skylles med ferskvatten før vinterlagring, ellers vedlikeholdsfritt men alderen dreper de likevel etter hvert så se at de den snurrer greit bare og at det ikke er masse motstand.

• Create New...