OveHelgeland Startet 7.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2020 Hei. Prøvde å søke, men fant lite informasjon og brukererfaringer med smartboat one. Denne: https://sensarmarine.no/collections/sensar-marine/products/smartboat-one Er det noen her som har erfaring? Positive eller negative? Eller om det finnes noe som er bedre? Har pr dags dato ikke WiFi ombord når jeg ikke selv er ombord. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Jeg har litt erfaringer, med 2 stk enheter, i hver sin båt. En av dem klarte ikke å ta posisjon/satelitt, men det var problemløst å bytte. Sensar er veldig hjelpsomme, og svarer raskt på henvendelser. Veldig enkel og rask å montere, og gir hurtig alarm, ved f.eks høy vannstand ii båt, eller mangel på lading. Du trenger ikke wifi, da dette går på mobilnettet. Eneste ulempen er bevegelsessensoren, eller visning av bevegelse, som ikke gir meningsfull info på stor tung båt. Mine båter veier type 20 og 50 tonn. Tror de jobber med dette nå. Sitér dette innlegget Link to post
OveHelgeland Svart 8.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Okei takk for din erfaring. Det er jo i en vesentlig mindre båt jeg vurderer og ha dette. Så da er det gjerne god fisk? Men denne sensoren som vise vannstand? Det er en enhet som viser vannstand i kjølsvinet? Altså hvor mange cm vann det er ombord? Stiller du da denne inn på når den skal skru på lensepumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Dilemma Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Jeg har hatt det montert i 4-5 mnd og jeg liker oversikten den gir meg. Den varsler om vann i kjølen , om pumpen har gått , tempratur i kjøl og båt,samt tilstander på batterier. Alt dette gir en indikasjon på om den har det bra eller om den vil at jeg skal ta den ut på en tur? I tillegg så varsles du om båten kommer utenfor hjemme havn. F.eks om noen uvedkommende har lånt den litt. Sitér dette innlegget Link to post
Maren-Sofie Svart 9.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2020 Har også hatt den siden i fjor høst, gir nyttig info. Vannføler er kombinert med temp føler. Så du får tempen øverst(luft) og nederst (temp kjøl). Håper de bygger ut med mulighet for en dør alarm og ekstern tempføler. Den har vertfall spart meg for mange turer for å sjekke at strømmen er på i vinter? Sitér dette innlegget Link to post
Varmemontør1 Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Har kun godt å si om Smartboat One. Den sparte meg for mye prakk sist høst da sikringen til lensepumpen røyk, og det begynte å samle seg vann i motorrommet. Siden den blir FG-godkjent så vil jeg tro at avslag i forsikringspremie vil forsvare abonnementet for de fleste. https://hastadklev.no/product/smartboat-one/ Sitér dette innlegget Link to post
OveHelgeland Svart 10.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Helt topp.. Da blir det nok bestilt av meg vertfall. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 10.April.2020 Link til dette innlegget Svart 10.April.2020 Dette virket spennende, båten jeg nå kjøpte, men ikke har fått enda følger dette med. Det er ikke montert, men virker å være enkelt. Det jeg så på min ny er at forbruk er på enn side i motorrommet (der det er naturlig å ha hubben) og start på andre siden. Noen som vet lengden på ledningene som følger med ifht batterimåleren? Noen som vet om Gjensidige gir rabatt med slikt installert? Hadde vært greit å fått tilbake mndsavgiften i redusert forsikringspremie Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
AndrissaExplorer Svart 18.April.2020 Link til dette innlegget Svart 18.April.2020 Jeg er bland flere som tok dette systemet i bruk tidlig i fjor. Jeg er så langt rimelig fornøyd, men følgende bør oppdateres og jeg har meldt dette inn til Sensar Marine. 1. Vann nivåsensor viser feil nivå, det vil si at den den viser at det er 1 cm vann i kjølsvinet når det er tørt. Dette nivået er ustabilt og varierer, de har så langt ikke løst dette. Systemet virker likevel. 2. Det bør være mulig og selv sette alarmgrenser med tanke på hvor mange cm vann som har kommet inn i båten. Nå er det en statisk advarsel på høy vannstand ved 10 cm, og alarm høy vannstand ved 14 cm. Ved 10 cm vann kan det være snakk om flere hundre liter vann som har kommet inn i båten, avhengig av skrogkonstruksjon osv. 3. Det bør være et valg for å motta en alarm når tilkoblet lensepumpe starter, nå må man inn i Appen for å se på status om pumpen har gått Dette er spesielt bra: Batteriovervåking. Sporlogg. Bevegelses-sensor, min båt (30 Fot) står på land i vinter. Man ser utslag på grafen ved bevegelser i skroget ved vind, eller at noen går ombord. Jeg anbefaler systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Master Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Kablene kan bli i det korteste laget. Det kommer an på størrelse på båt, hvor man vil plassere enheten, hvor langt det er mellom batteriene, hvor det er egnet sted for montering av vannsensor, hvor langt det er til pumpa etc. Men i nettbutikken til https://no.sensarmarine.com/ kan man bestille ekstra kabler for å skjøte med. Det fungerte godt i min båt. Har også batterier på begge sider av båten, men kablene rakk akkurat. Hadde de ikke gjort det, kunne for eksempel en kabel enkelt blitt skjøtet. Når jeg snakket med Sensar Marine gav de uttrykk for at de ville vurdere flere muligheter/sensorer i framtiden. Jeg kunne tenkt meg ekstra sensorer for temperatur, luftfuktighet, karbonmonoksid, åpning/lukking av dører/luker og om man har glemt å slå av hovedstrøm. Jeg anbefaler også smart boat one. Sitér dette innlegget Link to post
nomane Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 AndrissaExplorer skrev On 18.4.2020 at 11.09: 3. Det bør være et valg for å motta en alarm når tilkoblet lensepumpe starter, nå må man inn i Appen for å se på status om pumpen har gått Jeg sendte de en e-post og 10 min etterpå hadde de aktivert denne funksjonen på enheten min. Så nå får jeg sms når lensepumpen går Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 12.November.2020 Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 Anbefales 😊👍 Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 12.November.2020 Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 Veldig fornøyd, kan se når noen har vært ombord i båten eller når det blåser i havna, det hadde jeg ikke trodd!! Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
OveHelgeland Svart 12.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 nomane skrev On 11.11.2020 at 20.48: Jeg sendte de en e-post og 10 min etterpå hadde de aktivert denne funksjonen på enheten min. Så nå får jeg sms når lensepumpen går Oi går det Ann? Da skal jeg også gjøre d. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 (redigert) Følger opp denne tråden, da jeg vurderer kjøp: Ser de kommer med flere funksjoner i sommer - og synes det blir høyaktuellt når det også varsles tilleggsfunksjoner til høsten som dørsensorer/alarm, bortfall av landstrøm og varsel brann/gass-alarmer, mm..... (spørs bare hva det vil koste da.. ) Noen flere oppdaterte erfaringer blandt BP`s medlemmer som har systemet idag ?? Redigert 21.April.2021 av Bonita I (see edit history) Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
jrewing Svart 22.April.2021 Link til dette innlegget Svart 22.April.2021 (redigert) Wow, denne er på ønskelista. Har trebåt, så det er stadig vann i båten 😁 Men når jeg tenker meg om tror jeg kanskje denne er for følsom, det vil alltid være noen cm vann i min båt. Jeg tenker at en evt dørsensor må tåle litt bevegelser før den utløser. Redigert 22.April.2021 av jrewing (see edit history) Sitér dette innlegget mail betyr post e-mail betyr e-post Link to post
enslagsgjest Svart 22.April.2021 Link til dette innlegget Svart 22.April.2021 Står litt her: Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Sjø1 Svart 22.April.2021 Link til dette innlegget Svart 22.April.2021 Jeg har Smartboat one i en Finmaster T8, der fungerer den veldig bra. Men i vinter når båten sto inne i lagerhall (med dårlige signaler) hente det seg at systemet fikk hikke. Båten begynte å ferdes rundt om kring i området der den sto. Opptil flere mil, snakket med support avd. og fikk beskjed om at det var GPS som leitet etter signaler. Da kunne det se ut som at båten var på bærtur på loggen Sitér dette innlegget Link to post
Finn Master Svart 22.April.2021 Link til dette innlegget Svart 22.April.2021 SmartBoat One har vært veldig nyttig fra første dag, og spesielt igjennom hele vinteren på sjøen. Skulle det være noe så har de alltid skikkelig god service og support. De gjorde også en grundig kundeundersøkelse, og det resulterte i product road map 2021. Venter spent på alt det nye som kommer - ja og selvsagt på prisen på den nye kontrollmodulen. Det er messetilbud på SmartBoat One også nå. Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 24.April.2021 Link til dette innlegget Svart 24.April.2021 Bonita I skrev On 21.4.2021 at 19.16: Følger opp denne tråden, da jeg vurderer kjøp: Ser de kommer med flere funksjoner i sommer - og synes det blir høyaktuellt når det også varsles tilleggsfunksjoner til høsten som dørsensorer/alarm, bortfall av landstrøm og varsel brann/gass-alarmer, mm..... (spørs bare hva det vil koste da.. ) Noen flere oppdaterte erfaringer blandt BP`s medlemmer som har systemet idag ?? Det eneste jeg kan si er at eksisterende kunder vil få en kundefordel i form av tilbud, altså det skal lønne seg å allerede være kunde Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 24.April.2021 Link til dette innlegget Svart 24.April.2021 jrewing skrev On 22.4.2021 at 8.16: Wow, denne er på ønskelista. Har trebåt, så det er stadig vann i båten 😁 Men når jeg tenker meg om tror jeg kanskje denne er for følsom, det vil alltid være noen cm vann i min båt. Jeg tenker at en evt dørsensor må tåle litt bevegelser før den utløser. Vannivåføleren er ca 18cm høy, den monteres vertikalt langs skott og kan fint monteres "off-set". Altså om du monterer noen cm høyere eller på siden, du velger jo selv ettersom du kjenner båten din best Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 27.April.2021 Link til dette innlegget Svart 27.April.2021 Mye nytt på gang, gleder meg: https://sensarmarine.com/blogg/product-road-map-2021?utm_medium=email&_hsmi=121708113&_hsenc=p2ANqtz-8JkWvWYA2Ce9Gb7_wkBJFfx6yLlp6ant2zqNoyg5BlEkYrAYcq7A0y1VVd_6U6PxDFlV2pQylCkGe4spHoS_7IoycmQQ&utm_content=121708113&utm_source=hs_email Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
oberst1 Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 primusmotor skrev On 27.4.2021 at 4.53: Mye nytt på gang, gleder meg: https://sensarmarine.com/blogg/product-road-map-2021?utm_medium=email&_hsmi=121708113&_hsenc=p2ANqtz-8JkWvWYA2Ce9Gb7_wkBJFfx6yLlp6ant2zqNoyg5BlEkYrAYcq7A0y1VVd_6U6PxDFlV2pQylCkGe4spHoS_7IoycmQQ&utm_content=121708113&utm_source=hs_email Blir gøy å prøve ut! Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Noen andre som har dette ombord, som nå får feil meldinger på app? Min melder plutselig at det er vann i kjølen. startet å melde ca 3cm igår, så øker den ellers langsomt å er nå 6,5cm. Men fakta er at det er tørt å fint i motorrommet. Hadde kompis nede å sjekke igår kveld, siden båten ligger 80km unna meg. Har også blitt dårlig med Geofence siste tiden. Normalt varsler den når en flytter båten noen få hundred meter. Nå må en gå i flere nm før den varsler med sms at den er uten for geofence. Så lure på om det er problemer hos de med systemet. Har sendt de mail, men er vel langt ifra sikkert en får svar. Mulig systemet må resettes på en måte, men siden det er innebygget batteri, så går det jo ikke å gjøre den strømløs heller. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
chrisrik Svart 18.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2024 Okkaby skrev 55 minutter siden: Noen andre som har dette ombord, som nå får feil meldinger på app? Min melder plutselig at det er vann i kjølen. startet å melde ca 3cm igår, så øker den ellers langsomt å er nå 6,5cm. Men fakta er at det er tørt å fint i motorrommet. Hadde kompis nede å sjekke igår kveld, siden båten ligger 80km unna meg. Har også blitt dårlig med Geofence siste tiden. Normalt varsler den når en flytter båten noen få hundred meter. Nå må en gå i flere nm før den varsler med sms at den er uten for geofence. Så lure på om det er problemer hos de med systemet. Har sendt de mail, men er vel langt ifra sikkert en får svar. Mulig systemet må resettes på en måte, men siden det er innebygget batteri, så går det jo ikke å gjøre den strømløs heller. Ikke noe slike symptomer her 👍 Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.