JohanKJ Startet 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2020 (redigert) Dette lyset står i taket i kabinen på min nye båt, men jeg får den ikke av. Er det noen som vet hvordan man får det av? Jeg føler jeg kommer til å ødelegge noe om jeg drar hardere. Edit: det virker ikke, så jeg skal sjekke pærer og sånt. Redigert 8.Mars.2020 av JohanKJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Det der ser ut som den fine plasttypen som blir porøs og fin etter 20 år. Hvordan du får den opp vet jeg ikke. Hvis du finner ledningene som går til lampen, så kan du måle med multimeter om pæren er hel eller ikke, så slipper du ødelegge plasten. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Jannmar Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Får du vippet ut bryteren? Om det lar seg gjøre, sitter det muligens en låseskrue bak den. Sitér dette innlegget Link to post
Arejane Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Er sannsynligvis klemt fast i mot noen knaster. Prøv å klemme forsiktig på en av sidene, oppe ved teaken, og trekk ned. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
JohanKJ Svart 8.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Prøvde å vippe ut bryteren, men fikk det ikke til. Glemte å teste med multimeter. Skal prøve å klemme på sidene. Sitér dette innlegget Link to post
FLS Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 (redigert) Har hatt slik selv på Baltic (>30 år). Brukte et flatjern etc og presset forsiktig mellom nedre kant av bryter og deksel. Slipper fint. Byttet alle tre glødepærene til LED. Har kanskje noen liggende. Redigert 8.Mars.2020 av solf01 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
N24ECA Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Jeg fjernet to slike lamper i en gammel Nidelv i forrige uke. Det var bare å nappe de av. Dekselet er festet på alle sider, men gir seg lett med litt drag. Jeg skiftet mine da bryterne var morkne. Legger ved bilde av lampen uten deksel. Sitér dette innlegget Link to post
JohanKJ Svart 8.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Kjempeflott! Takk for tips. Skal gi den et lite røsk. Sitér dette innlegget Link to post
N24ECA Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Gjør det! Skulle den ryke så har jeg nok fortsatt lampedekslene liggende i båten. Da sier du bare ifra. Aldri godt å vite hvor sprø årgangsplast er... Sitér dette innlegget Link to post
JohanKJ Svart 9.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2020 Da fikk jeg den av! Det var bare å røske til, men måtte ta skikkelig i! Har sikkert aldri vært åpna. Sitér dette innlegget Link to post
N24ECA Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Perfekt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.