emilsr Startet 11.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2020 hej! har en træbåt med en sabb 10G med vennbar skrue. Hvis jeg "bakker" tager den fat med det samme, men den skal have enormt mange omdrejninger for at sejle frem. Hvad kan være årsagen til dette? Vh Emil Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 11.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2020 Det kan være flere åraker til dette, blant annet: Propellaksel har løsnet og glidd akterover i akselflensflens. Propellaksel montert for langt akterover i akselflens. Stillskrue for maks. stigning er skrudd for langt inn. Utslitte thrustringer i propellhode Hvis du ikke har manual til motoren kan den lastes ned her: Frydenbø Industri AS Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 12.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2020 Lurer på om ikke vi fikk det problemet på en Sabb med vribar propell, etter at vi hadde hatt tau i propellen. Det endte med at jeg demonterte propell, og jeg tror jeg brukt fil på en kile inn propellen. Så fungerte det greit etter det. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
emilsr Svart 13.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 Mange tak for svar. Jeg skiftede trustringer i propelhuset efter jeg købte den, så skal ikke kunne sige om jeg har lavet noget forkert der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.