Jump to content

Søker "knøttlite" bensinagregat 500w-1000w, tips ?

Guest Balder..

Recommended Posts

Guest Balder..

Ser etter ett lite strømagregat som enkelt kan bæres, bruksområde feks lading av batteri å andre mindre "nødsituasjoner", da det ikke vil bli brukt mye er det en fordel med fornuftig pris, trenger absolutt ikke være type Hondakvalitet.

Tips mottas med takk :)

Biltema hadde for noen år siden ett bittelite 700w aggregat til nesten ingen penger. Var ikke større enn at man fikk det i en romslig sekk. Litt mindre enn en kasse øl om jeg husker noenlunde rett. 

Vet ikke om de har det lenger, men det funka veldig bra til mitt bruk den gangen.

Tennpluggen som fulgte med var søppel, men med ny ngk plugg så gikk det som bare det. 

Finnes vel brukte å få tak i av noenlunde samme typen om man leter litt, mulig jula og lignende kjeder har noe av samme kaliber  :)

1000w på finn i grei stand til grei pris:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=172027956

Redigert av S/Y Vega (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

4 minutes ago, Hafrsfjord said:

Kipor har vel et som passer til kravene dine.....helt til du kommer  til "fornuftig pris"..

F.eks. hos Felleskjøpet:

https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/verktoey-og-jernvare/stroemaggregat/stroemaggregat-kipor-ig-1000-50236807/

Linker til ett kipor i  innlegget mitt over. Brukt fra finn.no til en grei pris. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Jeg er sikkert litt innhabil ang. merke men Jeg hadde valgt et Honda aggregat! uten tvil.. de tusenlappene er jo lite i det lange løp. Da får du ihvertfall et problemfritt agregat med minimalt vedlikehold

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Selvsagt må det være honda for å lade batterier i nødstilfeller, ingenting annet som duger.

Helst skal det være bært fra japan via mongolia av en pensjonert sjerpa ,og levert norge med en perm dokumenter som beskriver alt fra sammensetning av lakken som er brukt på bensintanken, til navnet på fetteren til han som monterte slangeklemme nr 2  og monterte med 1 newtons feil moment når han strammet til. 

Noe mindre enn dette, så er man amatør og bør holde seg til oppblåsbar kano. 

S/Y Vega skrev for 2 timer siden:

1000w på finn i grei stand til grei pris:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=172027956

Om jeg hadde hatt bruk for et aggregat ville jeg kjøpt dette.

Ser at det har langt lavere støynivå enn de andre som det er linket til i tråden, og det ville jeg verdsatt høyt.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Ligger et 1000w Kipor aggr. På Finn til 2000 kr akkurat nå.

Det er jo billigere enn BT sitt til og med

Jeg har hatt mitt i 4 år nå, står med 4t alkylatbensin.

Bare dra i snora, så går det.

Joda Honda er best, men ærlig talt 10 000,- ??? Galskap når bruken er som forespeilet av TS.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Guest Balder..
Lenasmartin20 skrev 1 time siden:

95db på dette, Kipor ligger iflg egne opplysninger på ca 55db, DET er noe som teller mye.

Har tenkt å bygge en så kompakt å lydisolert boks som mulig for å kunne ha den under bakre dørken i båten (Antares 6), vil også sette på en liten effektiv ekstra lyddemper å føre eksos ut på samme måte som på en dieselvarmer.

Kan da bla kjøre på med en 240V kupevarmer for å varme cabin raskt til feks klestørk på litt lengre turer...har aldrig likt "oljehyre" under hobbyfiske.

Takker for gode tips, bare å kjøre på med flere :)

Guest Balder..
nomen skrev 24 minutter siden:

Ligger et 1000w Kipor aggr. På Finn til 2000 kr akkurat nå.

Det er jo billigere enn BT sitt til og med

Jeg har hatt mitt i 4 år nå, står med 4t alkylatbensin.

Bare dra i snora, så går det.

Joda Honda er best, men ærlig talt 10 000,- ??? Galskap når bruken er som forespeilet av TS.

Enig, 10000kr for ett lite aggregat er på grensen til galskap, selv om økonomien er god, mitt 5kw nødagregat for hjemmet er 12-15år gammelt, kostet 999kr på salg på Obs, har gått klokkerent i alle år.

Har sendt mail til han du å en til lenger opp henviser til for noen timer siden men ikke fått svar enda.

Redigert av Balder.. (see edit history)
3 minutes ago, Balder.. said:

Har sendt mail til han du å en til lenger opp henviser til for noen timer siden men ikke fått svar enda.

Send han en sms - mange som ikke sjekker finn.no så ofte som de burde når de selger ting. Nummeret står i annonsen :)
Tror du kan gjøre ett godt kjøp til ditt bruk her, kanskje til og med muligheter for litt pruting om du presser litt på :)

Det ligger også ett greit HONDA ute til samme pris, med 12v uttak og ekstra eksosslange til ca samme pris som det jeg linket til i mitt første svar.  Men om det tilfredstiller dine krav til fysisk størrelse vet jeg ikke :) 
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=172480169

Redigert av S/Y Vega (see edit history)

Balder.. skrev 5 minutter siden:

95db på dette, Kipor ligger iflg egne opplysninger på ca 55db, DET er noe som teller mye.

Har tenkt å bygge en så kompakt å lydisolert boks som mulig for å kunne ha den under bakre dørken i båten (Antares 6), vil også sette på en liten effektiv ekstra lyddemper å føre eksos ut på samme måte som på en dieselvarmer.

Kan da bla kjøre på med en 240V kupevarmer for å varme cabin raskt til feks klestørk på litt lengre turer...har aldrig likt "oljehyre" under hobbyfiske.

Takker for gode tips, bare å kjøre på med flere :)

Vet ikke om forsikringen din dekker alt hvis noe skulle gå galt med et bensinaggregat under dørken.

Kanskje lurt å sjekke det før montering.

Guest Balder..
brs skrev 7 minutter siden:

Vet ikke om forsikringen din dekker alt hvis noe skulle gå galt med et bensinaggregat under dørken.

Kanskje lurt å sjekke det før montering.

Er klar over den men vet ikke om en dieselvarmer er noe tryggere mtp dette, blir kun brukt når jeg er i båten, brannslukkere er ombord :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...