Jump to content

Motorbytte

henboe

Recommended Posts

Hei. Skal snart begynne på denne vinterens store utfordring.. ny maskin i båten! Er det noen her som vet om noen hjemmesider som har en billedserie eller noen ord om motorskifte? Jo mere jeg får sett, jo mere forbredt er jeg!

En annen ting jeg lurer på... på min nye motor er det elektriske systemet 2 polet... hva har de å si for det eksisterende systemet som er en polet...?Mvh

Henboe

Redigert av henboe (see edit history)

En annen ting jeg lurer på... på min nye motor er det elektriske systemet 2 polet... hva har de å si for det eksisterende systemet som er en polet...?Mvh

Henboe

<{POST_SNAPBACK}>

At du på din nye motor har 2 polet system innebærer at det ikke er noen forbindelse mellom batteriets minuspol og selve motoren. Hvilket er en fordel mhp. galvanisk tæring.

I forhold til resten av opplegget ditt i båten betyr dette ingen ting. Imidlertid vil det på givere på motoren (oljetrykk etc.) være 2 tilkoplingspunkter. En av disse skal føres til minus på batteriet (eller en passende ledning som går dit). Men, dette kan være ivaretatt gjennom allerede ferdig tilkoplede ledninger. Det bør framgå av koplingsskjemaet.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...