henboe Startet 22.September.2005 Link til dette innlegget Startet 22.September.2005 (redigert) Hei. Skal snart begynne på denne vinterens store utfordring.. ny maskin i båten! Er det noen her som vet om noen hjemmesider som har en billedserie eller noen ord om motorskifte? Jo mere jeg får sett, jo mere forbredt er jeg! En annen ting jeg lurer på... på min nye motor er det elektriske systemet 2 polet... hva har de å si for det eksisterende systemet som er en polet...?Mvh Henboe Redigert 22.September.2005 av henboe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 22.September.2005 Link til dette innlegget Svart 22.September.2005 Se under medlemssider (øverst til høyre), der ligger det en volvo bok om innstallasjon. JOH Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 22.September.2005 Link til dette innlegget Svart 22.September.2005 Her er link til en kar over grensa som bytta motor. Kan være en nyttig side for de som har volvo bensin. Motorbytte ++++ Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 22.September.2005 Link til dette innlegget Svart 22.September.2005 En annen ting jeg lurer på... på min nye motor er det elektriske systemet 2 polet... hva har de å si for det eksisterende systemet som er en polet...?Mvh Henboe <{POST_SNAPBACK}> At du på din nye motor har 2 polet system innebærer at det ikke er noen forbindelse mellom batteriets minuspol og selve motoren. Hvilket er en fordel mhp. galvanisk tæring. I forhold til resten av opplegget ditt i båten betyr dette ingen ting. Imidlertid vil det på givere på motoren (oljetrykk etc.) være 2 tilkoplingspunkter. En av disse skal føres til minus på batteriet (eller en passende ledning som går dit). Men, dette kan være ivaretatt gjennom allerede ferdig tilkoplede ledninger. Det bør framgå av koplingsskjemaet. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
henboe Svart 22.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2005 Her er link til en kar over grensa som bytta motor. Kan være en nyttig side for de som har volvo bensin. Motorbytte ++++ <{POST_SNAPBACK}> Ok, så f.eks ankervinsjen min som idag er jordet til motoren, må jordes på batteriet istedet da? Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 22.September.2005 Link til dette innlegget Svart 22.September.2005 Ok, så f.eks ankervinsjen min som idag er jordet til motoren, må jordes på batteriet istedet da? <{POST_SNAPBACK}> Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.