Jump to content

Hva slags offeranode velger jeg til en Sleipner SE60 baugpropell?

Lars H.

Recommended Posts

Nå nærmer det seg sjøsetting, og da er det tid for å gå over anodene på Trudelutt.

Anoden på trusteren, Sleipner SE60 er moden for utskifting.

Men hva velger jeg? Seatronic selger en sinkanode og Maritim en alu-anode.

Båten ligger i Oslofjorden og benyttes derfor i saltvann.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Worry II skrev 5 minutter siden:

Du ligger jo i brakkvann til vanlig, så godt spørsmål. Jeg bruker sink på begge mine.

Vel, nå ligger ikke Trudelutt så lenge i hjemmehavnen, vi bruker båten !

Hulda skrev 3 minutter siden:

Jeg tusler bort til La-Sa og kjøper der. 

Godt forslag, men sink eller aluminium?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Både akselanoden (beskytter hylserøret) og anoden på trusteren er godt tæret og ikke passivisert med gulhvitt belegg. Da hører jeg på ekspertisen og kjøper sink for begge delene. Jeg skal en tur til Best Marin ved Åråsen Lillestrøm imorgen, og har de sinkanoder der, blir det handel der. Har de ikke det der, sjekker jeg LaSa i båthavnen, og dersom de ikke har det der heller, blir det en svipptur videre sydover til Seatronic. Prisen på sinkanode tor trusteren er faktisk dyrere der kr.97,- enn alu-anode hos Maritim, kr.79,-

Kan jeg få utsettelse på den regningen? Idag kom nemlig regningen for sommerplassen til båten, nesten en halv månedsutbetaling fra NAV!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...