Jump to content

Sammenleggbar vanntank, hva trenger jeg?

Knallipadden

Recommended Posts

Jeg har økt kapasiteten med en slik ekstra tank, og da er det kun påfyllings stuss (jeg tok den nede i ankerbrønn da tanken er i forpig), og en slange som går via T kobling inn der den gamle tanken kommer ut, samt en stengekran på hver av tankene, slik at jeg kan åpne/stenge fra begge, så jeg kan bruke begge sammtidig, eller bare en om gangen (bruker det mest).

Men skal du bare drikke fra den ene, og annet fra den andre, da må du vel egentlig ha to kretsløp da ? Kanskje tilogmed egen krane for drikkevannet hvis du skal være helt safe ?

Min erfaring er uansett at det er bedre smak på vannet fra original ståltank enn vann fra framtanken, men vi drikker nå fra begge (mest kokt til kaffe, men hender nå jeg drikker meg ett glass spring vann også, eller tapper på flasker og legger i kjøl, og har aldri merket noe problemer med det.

På min fleksible tank er det ikke lufting slik som på en vanlig tank, da den er fleksibel så øker/minsker den jo volum etter behov, så det er ikke nødvendig. På din ser det ut som om det er tre stusser ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...