
nomen
Fantomet skrev 1 time siden:Sliter med å forstå hvorfor motortype har noe å si, er jo en helt generell problemstilling som kan skje uansett motortype, men det er en F80. Tenkte også at problemstillingen var såpass lett å "se for seg" at bilde ikke var nødvendig, men da kommer det her. Bilde viser skruehullet hvor den nederste dele av skruen sitter igjen (skruen ikke synlig, da hullet er for mørkt).
Vel...leser du forumreglene blir ting litt klarere. Dessuten siden dette ser ut til å være en kostbar motor, og du kanskje ikke er kjent med slik arbeid.
Vil jeg råde deg til å vurdere og levere undervannshuset til ett maskineringsfirma, de kan frese ut bolten.
Skulle du allikevel prøve selv, er settet som Wallas linker til er den typen du bør gå for.
Der følger det nemlig styringer som støtter boret og hjelper deg slik at borret ikke glir ut fra senter av skruen.
Dog hadde jeg heller kjøpt proffsettet fra Rigid, ikke den BT dritten.
Koster en drøy tusing, men hva koster ett nytt undervannshus??
Pass på å borre igjennom skruen, og bare den. Vær varsom og ikke knekk ekstraktroen, da er du nemlig "fucked".
Den klarer du ikke å borre ut med annet en spesialutstyr.
Husk å bruke skjæreolje, jeg ville brukt Rocol sin.