Fantomet
Får ikke sitering til å funke, så jeg gjør det slik:
Morten_L: tipset ditt var gull verdt. Tror spesielt det med at jeg "hoppet over" kundemottaket og gikk direkte til verksmesteren sparte meg for mye tid, "byråkrati" og penger
Dieselfan: Smart tips igjen, men det som står igjen er en "hylse" rundt simmringen, som ser ut til å være 5 mm tykk (ikke dybde). Så 5mm borr går nok ikke. Har tenkt at dersom man får fjernet akslingen og simmringen, kan en form for avdrager brukes. Har sett noen som ikke baserer seg på mottrykk i senter/aksling, men et trevinklet kryss man legger over/på topp av hullet. Tror akslingen skal kunne fjernes ved å gå inn nedenfra og fjerne en mutter i girhuset. Må evnt. youtube litt mer for å få det bekreftet.
Balder: vet ikke hva slags mutter og tråd han brukte, men "frykter" at det ikke var rustfri mutter, for jeg jeg la ved en mutter som ikke var rustfri.
Bildet/pil viser det som gjenstår av pumpehuset. Første simmring er fjernet, og nr 2 står igjen.
Slik ser "den vanskelige" delen av pumpehuset ut før det er ødelagt (er her vist opp-ned):