Jump to content

Edit History

Gullfisk

Gullfisk

 

Brigg skrev for 7 timer siden:

 

Prøvde du å skru på fettkoppen for å se om det kom fett ut av slangen da? Tror kanskje trykket som oppstår ved å skru på fettkoppen er større en det du oppnår med trykkluft. 

 

Ofte er det ikke noe lager i pakkboksen, kun simmeringer eller talgpakning. Fettets oppgave er å smøre mellom simmeringer eller talgpakning og akslingen. Det er ikke mye fett som skal til, det er ikke nødvendig å fylle den helt. 

 

Ja, hadde fyllt fettkopp og skrudd til. Det var ikke pga fett jeg tok ut pakkboks, men pga lekk i simeringer. Men oppdaget da at fettet ikke kom frem. Simmeringen tetter mot aksling for vann bakerst og mot fett forrest. Glidelagrene mot akselen er jo for å holde simmeringen sentrert på akselen, så simmeringen ikke går i stykker. Disse lagrene ha smørespor fra der fettkopp kommer inn, som på bildet. Simmeringen og låsering skal sitte utenfor dette. 

15842876215753384745128117806581.jpg.9b8a5b4f88f0919ddc834cbc819f2e12.jpg

Gullfisk

Gullfisk

 

Brigg skrev for 7 timer siden:

 

Prøvde du å skru på fettkoppen for å se om det kom fett ut av slangen da? Tror kanskje trykket som oppstår ved å skru på fettkoppen er større en det du oppnår med trykkluft. 

 

Ofte er det ikke noe lager i pakkboksen, kun simmeringer eller talgpakning. Fettets oppgave er å smøre mellom simmeringer eller talgpakning og akslingen. Det er ikke mye fett som skal til, det er ikke nødvendig å fylle den helt. 

 

Ja, hadde fyllt fettkopp og skrudd til. Det var ikke pga fett jeg tok ut pakkboks, men pga lekk i simeringer. Simmeringen tetter mot aksling for vann bakerst og mot fett forrest. Glidelagrene mot akselen er jo for å holde simmeringen sentrert på akselen, så simmeringen ikke går i stykker. Disse lagrene ha smørespor fra der fettkopp kommer inn, som på bildet. Simmeringen og låsering skal sitte utenfor dette. 

15842876215753384745128117806581.jpg.9b8a5b4f88f0919ddc834cbc819f2e12.jpg



×
×
  • Create New...