Jump to content

Edit History

flogen

flogen

Da var motor bestilt! Det blir da N50D fra Fimea som beskrevet over. Et noe ukjent merke, men de har vært meget dyktige på mailkorrespondanse og oppfølging med detaljer av motor og løsninger. 

Denne motoren vil kunne gi kontinuerlig kraft på 10kw @ 1450rpm og 18kw maks output. Til sammenligning har jeg blitt anbefalt 4kw motor som erstatning for 10hk Marna MB10A så dette er en betydelig kraftigere motor. Sammenlignet med øvrige produsenter av elmotorer til båt så er også kostnaden omtrent halvparten av prisen gitt tilsvarende kw.

(Snart vil det være en flott vedlikeholdt Marna MB10A som vil trenge et nytt hjem, i tillegg til en masse ekstra-deler :) 

flogen

flogen

Da var motor bestilt! Det blir da N50D fra Fimea som beskrevet over. Et noe ukjent merke, men de har vært meget dyktige på mailkorrespondanse og oppfølging med detaljer av motor og løsninger. 

Denne motoren vil kunne gi kontinuerlig kraft på 10kw @ 1450rpm og 18kw maks output. Til sammenligning har jeg blitt anbefalt 4kw motor som erstatning for 10hk Marna MB10A så dette er en betydelig kraftigere motor. Sammenlignet med øvrige produsenter av elmotorer til båt så er også kostnaden omtrent halvparten av prisen gitt tilsvarende kw.

flogen

flogen

flogen

flogen

Denne motoren vil kunne gi kontinuerlig kraft på 10kw @ 1450rpm og 18kw maks output. Av andre produsenter ble jeg anbefalt 4kw motor som erstatning for 10hk Marna MB10A så dette er en betydelig kraftigere motor. Sammenlignet med øvrige produsenter av elmotorer til båt så er også kostnaden omtrent halvparten av prisen gitt tilsvarende kw. 

• Create New...