flogen
Vis hele sitatetUtrolig fint arbeide du utfører, både fagmessig og utseende messig.
Når det gjelder pulpit i baugen synes jeg den originale er finest. Det hever på en måte høyden på fordekket, og gjør ombordstigning enkelt når man har noe å holde i.
Hyggelig å høre. Det skal sies at båten har sakte men sikkert sunket ned foran så jeg kan nok bli litt lurt av dette mtp linjene.
Angående ombordstigning så tror jeg vel sjeldent at jeg har gått om bord foran, alltid veltet over på siden bak. Men det er helt rett som du sier, det er en fordel å kunne ha noe å holde seg fast i foran ved fortøyning og ilandstigning.
Vis hele sitatetSyntes nok også at den orginale på for-dekket blir penest på denne båten. Men med dine ideer og ferdigheter for detaljer,så går det sikkert an å pynte på denne også med litt teak etc for å få en helhet med rekka akter.
. Dette blir spennende å se på sluttproduktet når den tid kommer.
Takk for det! Ja, har noen idéer som jeg må få testet før jeg velger endelig løsning på rekkverket. Ser blant annet at det vil bli penere med en overgang i mahogni fra skroget, skrått oppover mot rekkverket. Skal få skisset ned noen idéer så får vi se hva som blir produsert.
Vis hele sitatetOm du velger teak-rekke på fordekk ville jeg valgt lavere utgave. Samme høyde fra dekk til teak foran som mellom glassfiber og teak bak. Tror det vlir penere.
For øvrig imponert over atbeidet ditt, det blir pent og god kvalitet!
![]()
Ikke dumt. Det er jo en klassisk løsning med håndtak-reling på mange tre-snekker noe dette kunne vært en tilsvarende løsning til. Jeg skal uansett lage noen versjoner som er høyere og lavere for å ha testet ut "alt.