flogen
jørn skrev for 3 timer siden:Hva skal du gjøre ift anker? Det er inget eget rom på Polarene (noe som er rart), man drar ombord både vann og møkk.
LM 605 skrev 55 minutter siden:Stemmer det som jørn sier, at det mangler rom for dregg/tau på båten. Det var noe jeg savnet på min Polar 20 når jeg hadde den. Finnes jo slike luker i handelen som felles ned i dekket, eller på akterdekk, men syntes disse ser litt "kunstige" ut. Så det ble jo å hale dregg og tau inn i ei kasse etc inni båten. Hvis du derimot velger badeplattform akter, så er jo muligheten til å lage ei fin kasse i teak bakpå her til dregg.
Et veldig godt spørsmål som dere tar opp. Den opprinnelig tanken var å ha tau og anker gjemt i akterskottet i en klassisk haug. Nå som det ikke blir båtsommer og budsjettet er tredoblet er badeplattform med ankerrulle og vinsj et alternativ som begynner å bli mer og mer aktuelt.
Ladekontakten for båten vil være sentrert bak på dekket og foreløpig tanke er at Multipluss II 35A laderen som er planlagt, skal monteres i et vanntett skap hvor den gamle bensintanken stod. Ønsker derfor at skottet er så tørt og med så lite fuktighet som mulig.
Ettersom jeg har kastet ut den gamle håndpumpen har jeg også frigjort plass til et skap for tau/vinsj på venstre side av skottet.
En rask skisse her......
Sidekommentar:
OSB-kassen i midten er laget etter 4 stk 3,2V 280Ah batterier på rekke.