Jump to content

Edit History

LM 605

LM 605

SveinO skrev for 8 timer siden:

LM 605: Kan du utdype litt de forskjellen du opplevde mellom Inter 600 og Polar 20?

Det mest åpenbare er jo motorkasse/ikke motorkasse, men er det andre forskjeller du bil trekke frem?

 

Vel,  båtene er jo forskjellige på mange punkter, spørs jo hva man prioriterer høyest. Polaren er jo den mest "sjarmerende" av disse to. Ser jo akkurat lik ut som ei gammel tre- sjekte så ut. Denne hoder seg nok også bedre i pris som brukt-båt. Sunny 600 ble vel bygget som ei mer "moderne" plastsjekte med stor bredde, flatere bunn/bæring akter osv., og kan vel oppnå større fart med større motorer. Motoren er jo helt under dørken, så den virker jo også mye mer romslig en Polaren. Men den er vel mer "plastaktig" innvendig  kontra Polaren, da denne har mer treverk i innredningen. Motorkassa i Polaren er jo ypperlig som bord, men står forferdelig i veien, særlig hvis man skal bevege seg  litt hurtig ombord i forbindelse med fortøyning etc. Polaren går vel også mer "riktig" i sjøen pga skrog-formen, mens Sunny 600 slår mere akter, pga den flate bunnen. Sikkert mange flere punkter som skiller disse to, men begge båtene har sine fordeler og bakdeler slik jeg ser det.

LM 605

LM 605

SveinO skrev for 8 timer siden:

LM 605: Kan du utdype litt de forskjellen du opplevde mellom Inter 600 og Polar 20?

Det mest åpenbare er jo motorkasse/ikke motorkasse, men er det andre forskjeller du bil trekke frem?

 

Vel,  båtene er jo forskjellige på mange punkter, spørs jo hva man prioriterer høyest. Polaren er jo den mest "sjarmerende" av disse to. Ser jo akkurat lik som ei gammel tre- sjekte så ut. Sunny 600 ble vel bygget som ei mer "moderne" plastsjekte med stor bredde, flatere bunn/bæring akter osv., og kan vel oppnå større fart med større motorer. Motoren er jo helt under dørken, så den virker jo også mye mer romslig en Polaren. Men den er vel mer "plastaktig" innvendig  kontra Polaren, da denne har mer treverk i innredningen. Motorkassa i Polaren er jo ypperlig som bord, men står forferdelig i veien, særlig hvis man skal bevege seg  litt hurtig ombord i forbindelse med fortøyning etc. Polaren går vel også mer "riktig" i sjøen pga skrog-formen, mens Sunny 600 slår mere akter, pga den flate bunnen. Sikkert mange flere punkter som skiller disse to, men begge båtene har sine fordeler og bakdeler slik jeg ser det.



×
×
  • Create New...