acbergen Startet 15.Mars.2020 Del på Facebook Startet 15.Mars.2020 Hei. Har en webasto i båten som streiker, et "langt blink" og fem korte. Har ikke bruksanvisningen, og er ikke helt sikker på hvilken type det er. Noen som har oversikt over hva feilkoden betyr? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 15.Mars.2020 Del på Facebook Svart 15.Mars.2020 @Wallas Service kan sikkert hjelpe deg om du spør pent :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Fenris Svart 15.Mars.2020 Del på Facebook Svart 15.Mars.2020 Antagelig defekt flamme sensor. Litt avhengig av modell. Se link https://www.jpcdirect.com/webasto-heater-fault-codes-a-guide/ Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 15.Mars.2020 Del på Facebook Svart 15.Mars.2020 S/Y Vega skrev 13 minutter siden: @Wallas Service kan sikkert hjelpe deg om du spør pent :) Han kan spørre pent, og jeg skulle mer enn gjerne hjulpet, men har omtrent ingen peiling på Webasto. Vet bare at de trenger strøm og diesel for å virke Om det er en Wallas (og Thermo/Thermic) derimot, vet jeg utroolig mye etter snart 40 år med salg og reparasjon av disse. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Gabi Svart 15.Mars.2020 Del på Facebook Svart 15.Mars.2020 5 korte indikerer vanligvis en feil som ikke ellers har egne koder. Så du får ikke noe spesiell hjelp her. Så typisk er å sjekke opplegget generelt om du kan se noen åpenbare feil, ellers er det selvsagt verksted som er en mulig løsning for å få hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Varmemontør1 Svart 17.Mars.2020 Del på Facebook Svart 17.Mars.2020 Hei. Jeg går ut ifra at det er en Airtop du har. Ett langt blink betyr at varmeren ikke har startet etter et visst antall startforsøk. De fem korte blinkene er kun 'mellomrom' mellom feilkodene, det er kun de lange blinkene som telles. Når varmeren ikke starter må du begynne med å sjekke drivstofftilførsel og filter. For å få igang varmeren igjen må den resettes, det gjøres på følgende vis: - Vri på hjulet slik at varmeren har startsignal og dioden blinker - dra ut sikring til varmer, evt. trekk ut hovedkontakten på varmerens styreenhet slik at den blir strømløs - vent i minst 5 sekunder, koble til strøm igjen Det kan hende at du må vri hjulet tilbake og skru den på igjen, dette avhenger av hvilken type airtop du har. Reservedeler finner du på Hastadklev.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.