Jump to content

Fladen 850 Maxximus flytejakke og bukse - erfaringer?

aleksbe

Recommended Posts

Hei,

Nokon som har erfaringer med flytejakke- og bukse frå Fladen? Tenker i forhold til varme, bevegelighet, flyteevne? Ønsker todelt, for å ha muligheten til å bruke kun ein av delane når nødvendig. (https://seatronic.no/fladen-flytejakke-850-maxximus - https://seatronic.no/fladen-flytebukse-857s)

Tenker å bruke det til fiske og segling, hovedsaklig høst/vinter. Til sommarbruk er det vel ikkje så relevant, då eg reknar med det blir for varmt uansett. 

Dersom nokon eventuelt har forslag til andre gode alternativ set eg pris på det. 

Mange fiskere som har tatt kvelden pga flyteelement i buksa. Men når det er sagt så har jeg både heldress og jakke/bukse, jakka og buksa er god den altså, men må innrømme at jeg liker heldressen best. Men en annen fordel med løs jakke og bukse, er jo at man kan ta buksa og for eks baltic flytejakka og fortsatt se litt sivil ut 

Datt i vannet i februar 2018 etter litt grisekjøring med vannscooter, svømte de 300meterne vannscooteren dreiv, satte meg på, kjørte vidre uten å fryse. (Bukse/jakke)

Men flytejakke bruker jeg på hver eneste båttur(sånn ca hver eneste dag) hele året bortsett fra sommeren 

Verdt hver eneste krone 

Redigert av Guest (see edit history)
Eika skrev for 5 timer siden:

Mange fiskere som har tatt kvelden pga flyteelement i buksa.

Når det har blitt brukt berre bukse, eller...? 

Takker for tips. Var litt dårlig formulert av meg i hovedinnlegg, eg ville nok ikkje brukt berre flytebukse åleine nei. Det er vel jakka som er mest aktuell å bruke åleine. 

Kanskje eg burde gå for heildress no.. Har ein frå Regatta, men den er utslitt og eg meiner den har nokså lite oppdrift. Aldri testa den i sjøen.. 

Redigert av aleksbe (see edit history)

Når de har brukt bare buksa ja. Flyter opp ned. Den nye regatta fiskebuksa har flyteelement kun på magen

Jeg har den sorte og gule fladen dressen, har hatt den i 8år og brukt den svært mye. Har slitt den ut og må kjøpe meg ny nå til høsten. Har gått i vannet med den også, med neopren rundt armene og beina så holder den godt på varmen i vann også. God bevelighet er det også, når den er inngått 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...