Jump to content

Edit History

Lazyjack

Lazyjack

Dette er IKKE et rop om hjelp men snarere en interessant observasjon og teori :yesnod:

Har byttet kjølevæske på min VP D2-40 og har slitt litt med å få ut all luft. Nå virker det som den holder riktig temperatur ved marsjturtall og belastning men på tomgang går temperaturalarmen.

I dag morges mens jeg lå og slumret i senga hjemme kom jeg på tanken om at kanskje det er så enkelt som at vv-tankens varmeelement tilfører så mye varme til motorens kjølekrets at motoren blir for varm når den går på tomgang og ikke klarer å kvitte seg med varmen.

Interessant å høre hva dere tror, er teorien"far fetched" og helt borti natta?

Svaret kommer senere i dag :thumbsup:

Lazyjack

Lazyjack

Dette er IKKE et rop om hjelp men snarere en interessant observasjon og teori :yesnod:

Har byttet kjølevæske på motor og har slitt litt med å få ut all luft. Nå virker det som den holder riktig temperatur ved marsjturtall og belastning men på tomgang går temperaturalarmen.

I dag morges mens jeg lå og slumret kom jeg på tanken om at kanskje det er så enkelt som at vv-tanken tilfører så mye varme til motorens kjølekrets at motoren blir for varm når den går på tomgang og ikke klarer å kvitte seg med varmen tilført via varmespiralen i vv-tanken.

Interessant å høre hva folk mener før jeg tester på nytt uten landstrøm :thumbsup:

• Create New...