Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

Barbaria skrev for 7 timer siden:

Riggen bør jo funke i 3-5 knop::...........

Code0 skrev for 8 timer siden:

Hvor fort seiler du / hvor tungt utstyr bruker du..? Min erfaring er at alt over 3-4 kn så ligger kroken høyt i vannet / nær overflaten..., lite fisk der. Noen som får fisk underveis, eller får man fisk når man fisker dedikert...?

til vanlig makrielldorging her hjemme bruker jeg paravan, det gjør att jeg ikke trenger å passe snøret........

det bare henger der, spes om farten øker fra ett par kn opp til 5-6

og så trekker den automatisk fisken opp til yten, gjør det enkelt å hale inn

men tror disse er for små for gullmakrell..........

jeg har hatt havfiskestang, (som tatt kvelden) for den har stått for lange i stangholder bak på targaen, UV-lyset, har tatt knekken tenker kjøpe nye stang som jeg kommer vare litt mer redd om ! :smiley:

image.jpeg.dd2a3cc8f657bf561cad159803206301.jpeg

Gunga Din

Gunga Din

Barbaria skrev for 7 timer siden:

Riggen bør jo funke i 3-5 knop::...........

Code0 skrev for 7 timer siden:

Hvor fort seiler du / hvor tungt utstyr bruker du..? Min erfaring er at alt over 3-4 kn så ligger kroken høyt i vannet / nær overflaten..., lite fisk der. Noen som får fisk underveis, eller får man fisk når man fisker dedikert...?

til vanlig makrielldorging her hjemme bruker jeg paravan, det gjør att jeg ikke trenger å passe snøret........

det bare henger der, spes om farten øker fra ett par kn opp til 5-6

og så trekker den automatisk fisken opp til yten, gjør det enkelt å hale inn

men tror disse er for små for gullmakrell..........

jeg har hatt havfiskestang, (som tatt kvelden) for den har stått for lange i stangholder bak på targaen, UV-lyset, har tatt knekken

tenker kjøpe nye stang som jeg kommer vare litt mer redd om ! :smiley:

image.jpeg.dd2a3cc8f657bf561cad159803206301.jpeg

• Create New...