tom Cognac Startet 16.Mars.2020 Del på Facebook Startet 16.Mars.2020 Båten min har en glideskinne på hver side i sittebrønnen til kalesjestengene (se bildet, kalesjen er lagt ned på bildet). Det går usigelig tregt i disse skinnene. Er det noen som har tips om hvordan jeg evt kan smøre dem opp (???) eller er det bare å kjøpe nye? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Fantino Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 En vask og teflon/silikonspray gjør susen. Heller til teflon da jeg synes den trekker til seg mindre dritt. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 sånn spray funker i ca 2 dager. Ville heller smurt silikonfett inni der. Biltema har en hendig tube av det.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 Som sagt over, først en grundig rengøring av sporet å glider/hjul. Jeg har selv i flere år brukt en type CRC silicon basert smøremiddel på tube, omtrent samme konsistens som veldig tynn grease, gir ekstremt lav friksjon å blir værende. Bruker den bla til glidesporet på cabindør å andre bevegelige flater på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 Har liggende en slik sprayboks i båten (ikke samme merke, men samme greia). Må fornyes av og til, men liker at den ikke samler skitt som fluepapir. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 Det er jo ikke veldig utsatt for skitt i båt, er veldig fornøyd med CRC silicon,en. Er jo ett poeng att det skal være god å varig effekt å, den er også blank så synes ikke. Men smaken er som baken :) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 Sant nok. Og gjerne mindre utsatt der enn nedre glideskinne på dører. Der gror det fort fullt gitt.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 Fantino skrev 1 time siden: Sant nok. Og gjerne mindre utsatt der enn nedre glideskinne på dører. Der gror det fort fullt gitt.. Det er jo slik att jevn renhold/vedlikehold på sikt er svært arbeidsbesparende på sikt, eks... en slik dørskinne gjøres ren å smøres igjen ilpt av 5min om det gjøres ett par ganger pr sommer i steden for å vente til den blir en uvenn som knapt går. Den typen jeg henviste til er veldig bra, jeg bruker den også på alle klemlister på båten, tar litt på fingeren å smører tynt på alle gummilistene, siliconen i kombinasjon med konsistensen gjør listene myke å fine, unngår da tørre lister som sprekker, de tetter også da bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.