Anders And Startet 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2020 Jeg har demontert kjettingkassen for ankervinsjen akterut, og her var det brukt en slags hvit fugemasse mot skroget . Passformen er så som så, så det blir en del synlig fugemasse. Når jeg nå skal ha dette på plass igjen trenger jeg tips til hvilken type fugemasse som er å anbefale med tanke på miljøet det skal stå i. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Espen Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 Selv har jeg god erfaring med Tec7. Vær obs på at fugemassen bør få godt lys i herdeprosessen, slik at fargen holder seg. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 Eller om man skal ha noe som fester bedre enn Tec7og med høyere stivhet i massen når den er herdet; Simson Konstruksjonslim MSR CA. Den hardere massen vil holde det bedre på plass slik og ikke gi svikt i fugen. En fordel når det er en motor som skal dra ting som skal festes! Sitér dette innlegget Link to post
Anders And Svart 18.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Takk for gode råd. Den bør være mulig å få tatt fra hverandre grunnet vedlikehold av ankervinsjen, sånn som nå. Jeg er usikker på hva som er brukt tidligere, men det var ihvertfall ganske enkelt å løsne når alle boltene var fjernet. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Traale Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Jeg ville brukt en gummilist. Da er det enkelt å demontere. Så sørger du for at boltene har skikkelig feste. Sitér dette innlegget Link to post
Anders And Svart 19.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 God ide med gummilist! Hvor får man tak i en hvit en som er bra til formålet? Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Traale Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Hør med mr.Google, se om du finner noe som kan passe. Det ligger masse bilder på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Prøv Hardtveit! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.