boaslangen
Hei, jeg har en daycruiser fra 2008 på andre sesongen som jeg nå skal klargjøre for andre gang. Første sesong malte jeg bare over med selvpolerende, i år vurderer jeg å gjøre en noe mer grundig jobb. Etter spyling i høst ser jeg at bunnstoffet flasser av flere steder. Virker som det ikke har hatt så god heft på tidligere underlag eller at det under løsner. Jeg ser flere lag nedover med det jeg misstenker er gamle lag med stoff samt 2 komp antipest i bunn. Spørsmålet til dere er hva jeg burde gjøre her for et best mulig resultat.
Bilde 1 viser et felt på siden av hvor jeg har prøveskrapt, kan noen si noe om de forskjellige lagene man ser? hva er hva? Bilde 2-4 er div bilder av situasjonen under båten. Basert på bildene ønsker jeg tips til hva jeg bør gjøre. Er dette så ille så jeg må starte på nytt eller finnes det en kjapp vei til et ok holdbart resultat ?
Soda/Kalkblåsing er selvfølgelig et alternativ men det er jo også dyrt så det vil jeg gjerne unngå
Holder det å pusse vekk det som er løst og male over et strøk med selvpolerende / evt primer + selvpolerende?
Burde jeg kjemisk fjerne så mye som mulig, skrape og starte på nytt med antipest + selvpolerende?
Skrape alt?
Andre forslag?
Al hjelp og innspill mottas med stor takk:)
Prøveskrapt, hva er det jeg ser her?
Nærbilde 1
bilde fra avstand
nærbilde 2