Jump to content

GM V8 Penisular. Diesel. Vet du noe om den.

Kotnes

Recommended Posts

Har en ny 6,5 l. Gått 70 timer. Dieselpumpa slutta å fungere. Jeg fikk diesel inn på pumpa, men den videresendte ikke til dysene. Pumpa ble reparert og det viste seg at den var justert ned til 250 hk, mens jeg har kjøpt en motor på 310.

I etterkant har jeg fått vite at dette er vanlig å oppgi 310, mens veiv, lager etc. er dimensjonert til 250. Tror det er noen (importør) som triksr litt her! :nono:

Så vidt meg bekjent er det en standard for lagre. Det er rett og slett ikke plass til mer enn det som er montert. 'Noen' hevder at det er spesielle råder. Andre hevder at de er dønn maken til originalrådene.

Det som imidlertid bør gjøres med disse motorene, er å nitrittherde veiva, balansere veiv påmontert svingningsdemper og justere stempelhøyden.

Har du kjøpt en 310 hk som kun er 'noe mindre', har du i utgangspunktet betalt for mye. Som minimum skal du ha penger tilbake. Det er snakk om hk-avgift, mva og tort og svie. Subsidiært heving av kjøpet.

Har en ny 6,5 l. Gått 70 timer. Dieselpumpa slutta å fungere. Jeg fikk diesel inn på pumpa, men den videresendte ikke til dysene. Pumpa ble reparert og det viste seg at den var justert ned til 250 hk, mens jeg har kjøpt en motor på 310.

I etterkant har jeg fått vite at dette er vanlig å oppgi 310, mens veiv, lager etc. er dimensjonert til 250. Tror det er noen (importør) som triksr litt her! :nono:

Ikke veit eg hvor du har kjøpt motoren men eg har samme motor, bayliner 2855 med fullastet båt diesel,vann,feriepakket så oppnår eg en fart på ca 33 knop topp og 27-28 knop på 3000 3100 omd. så vis min motor bare har 250hk så kan eg si at disse er effektive.

Ikke veit eg hvor du har kjøpt motoren men eg har samme motor, bayliner 2855 med fullastet båt diesel,vann,feriepakket så oppnår eg en fart på ca 33 knop topp  og 27-28 knop på 3000 3100 omd. så vis min motor bare har 250hk så kan eg si at disse er effektive.
Jeg marser på 23/24 knop. så her er et eller annet. Jeg har et DPS drev, men har problemer å finne propeller slik at turtallet blir riktig. Har i dag D4 prop. men disse er for lette. På full fart ligger turtallet på over 4000 (måleren går ikke lengre). kan du hjelpe meg? :confused: Redigert av bayliner2858 (see edit history)
Jeg marser på 23/24 knop. så her er et eller annet. Jeg har et DPS drev, men har problemer å finne propeller slik at turtallet blir riktig. Har i dag D4 prop. men disse er for lette. På full fart ligger turtallet på over 4000 (måleren går ikke lengre). kan du hjelpe meg? :confused:

Eg har bravo 3 X drev, så eg kan ikke hjelpe deg der, men eg har hørt at du går ned ca 200omd pr proppel størelse( dette var riktig på dp 290 drevet til volvo )

Vis du oppnår 4000omd så har du minst 400omd for mye,Du har og en båt som er noe tyngre en min.

Men eg har og en proppel som er for lett så eg bytter kansje og. Når eg teste så var kalesje opp og båten og alle tanker toppet.

Skal ned og hente 2 kanner med Quaker olje 15w40 på Riple idag :)

Tenkte å vente til jeg hadde fått båten på sjøen før jeg bytter oljen. Få motoren varm først.

De trur eg er lurt eg prøvde å skifte med kald olje og de gikke veldig seint, vis du har nyere model motor så er de en slang som går under bunnpanen slik at du får ut all olje og kan druke en støre sugeslange ( såg ikke denne før eg hadde skiftet olje :headbang: )

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...