Goddis77 Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Snakker vi her om SAE10w30 til quaker state? Ser de har en norsk side på nettet, men selges dette på vanlige steder i Bergen også? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 14.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2008 Min erfaring med GM 6,5l V8 fra Peninsular er at den fungerer best med en ren 40 olje. Multigrad 10-40 eller 10-30 ble dålige saker på den motoren. Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Har en ny 6,5 l. Gått 70 timer. Dieselpumpa slutta å fungere. Jeg fikk diesel inn på pumpa, men den videresendte ikke til dysene. Pumpa ble reparert og det viste seg at den var justert ned til 250 hk, mens jeg har kjøpt en motor på 310. I etterkant har jeg fått vite at dette er vanlig å oppgi 310, mens veiv, lager etc. er dimensjonert til 250. Tror det er noen (importør) som triksr litt her! :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Dette må vel være grunnlag for å heve kjøpet hvis selger har solgt deg en motor på 310? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2008 Så vidt meg bekjent er det en standard for lagre. Det er rett og slett ikke plass til mer enn det som er montert. 'Noen' hevder at det er spesielle råder. Andre hevder at de er dønn maken til originalrådene. Det som imidlertid bør gjøres med disse motorene, er å nitrittherde veiva, balansere veiv påmontert svingningsdemper og justere stempelhøyden. Har du kjøpt en 310 hk som kun er 'noe mindre', har du i utgangspunktet betalt for mye. Som minimum skal du ha penger tilbake. Det er snakk om hk-avgift, mva og tort og svie. Subsidiært heving av kjøpet. Sitér dette innlegget Link to post
xpen Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 15w40 Quaker State, nevnte de på "amerikaspesialisten", Riple auto i bergen sentrum. Kan det stemme?? Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Har en ny 6,5 l. Gått 70 timer. Dieselpumpa slutta å fungere. Jeg fikk diesel inn på pumpa, men den videresendte ikke til dysene. Pumpa ble reparert og det viste seg at den var justert ned til 250 hk, mens jeg har kjøpt en motor på 310.I etterkant har jeg fått vite at dette er vanlig å oppgi 310, mens veiv, lager etc. er dimensjonert til 250. Tror det er noen (importør) som triksr litt her! :nono: Ikke veit eg hvor du har kjøpt motoren men eg har samme motor, bayliner 2855 med fullastet båt diesel,vann,feriepakket så oppnår eg en fart på ca 33 knop topp og 27-28 knop på 3000 3100 omd. så vis min motor bare har 250hk så kan eg si at disse er effektive. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Skal ned og hente 2 kanner med Quaker olje 15w40 på Riple idag :) Tenkte å vente til jeg hadde fått båten på sjøen før jeg bytter oljen. Få motoren varm først. Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 (redigert) Ikke veit eg hvor du har kjøpt motoren men eg har samme motor, bayliner 2855 med fullastet båt diesel,vann,feriepakket så oppnår eg en fart på ca 33 knop topp og 27-28 knop på 3000 3100 omd. så vis min motor bare har 250hk så kan eg si at disse er effektive.Jeg marser på 23/24 knop. så her er et eller annet. Jeg har et DPS drev, men har problemer å finne propeller slik at turtallet blir riktig. Har i dag D4 prop. men disse er for lette. På full fart ligger turtallet på over 4000 (måleren går ikke lengre). kan du hjelpe meg? Redigert 20.Mai.2008 av bayliner2858 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Jeg marser på 23/24 knop. så her er et eller annet. Jeg har et DPS drev, men har problemer å finne propeller slik at turtallet blir riktig. Har i dag D4 prop. men disse er for lette. På full fart ligger turtallet på over 4000 (måleren går ikke lengre). kan du hjelpe meg? Eg har bravo 3 X drev, så eg kan ikke hjelpe deg der, men eg har hørt at du går ned ca 200omd pr proppel størelse( dette var riktig på dp 290 drevet til volvo ) Vis du oppnår 4000omd så har du minst 400omd for mye,Du har og en båt som er noe tyngre en min. Men eg har og en proppel som er for lett så eg bytter kansje og. Når eg teste så var kalesje opp og båten og alle tanker toppet. Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 20.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2008 Skal ned og hente 2 kanner med Quaker olje 15w40 på Riple idag :)Tenkte å vente til jeg hadde fått båten på sjøen før jeg bytter oljen. Få motoren varm først. De trur eg er lurt eg prøvde å skifte med kald olje og de gikke veldig seint, vis du har nyere model motor så er de en slang som går under bunnpanen slik at du får ut all olje og kan druke en støre sugeslange ( såg ikke denne før eg hadde skiftet olje ) Sitér dette innlegget Link to post
LIBA Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 jeg har en bayliner 2550 gm 6,2l diesel 170h dps 1.32.1 utve skal bruke f5 duoprop eller d5 finni ut på volvo penta Sitér dette innlegget Link to post
LIBA Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 sory drevet er 2.32.2 ikke 1.32.1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.