Maika
Kjøpte 100GB + Huawei mobilruter til sommerferien i fjor. Kom litt ned i Danmark før det sluttet å fungere. Tok kontakt med Chilimobil, og de sa at det ikke skulle fungere utenfor Norge. Det skulle det da jeg bestilte (så det bla. i Googles søkebuffer), men hadde ikke papirer på det. Endte med at jeg slapp å betale noe og fikk beholde ruteren gratis. Bestilte dansk fri bruk-abonnement svært billig, men enten var det noen begrensninger på det som jeg ikke fant ut av, ellers er det svært begrenset dekning langs sjøen i Danmark. (Jeg mistenker en kombinasjon, da mobil-abonnementet mitt for det meste fungere endel bedre.)
Uansett mye greiere med en ruter nå man har flere som ønsker å koble seg på jamnt, og her i Norge har jeg eget data-sim i ruteren som hører til det vanlige mobil-abonnementet mitt, og det fungerer i hvert fall strålende.
Håper forøvrig ikke corona-utbrudde betyr at svai-sommer i Danmark utgår, men det går vel an å prøve en Norgesferie også. (Forutsatt at ikke mobilkran-folket er for syke til å løfte ut båten!)