Christiane Startet 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2020 Tenkte og flytte en båt fra Stavanger til Tønsberg neste helg. Tenkte og marsj i ca 20 knop. Noen andre som kunne tenke seg og henge seg på? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Christiane skrev 1 time siden: Tenkte og flytte en båt fra Stavanger til Tønsberg neste helg. Tenkte og marsj i ca 20 knop. Noen andre som kunne tenke seg og henge seg på? Flott tur, følg med på vær og vind ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 (redigert) Lurt å gå i følge med noen i disse tider da RS ikke er veldig begeistret for den type i disse dager ;-) Sjekk tanker ekstra godt ++ekstra reimer og filter og gjør deg kjent men hvordan bytte og lufte Redigert 19.Mars.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
navid Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Ja, på tide vi får litt båtliv og underholdning her. Jeg blir i hvertfall å henge meg på her. Håper på et fyldig reisebrev. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Synes man kan døpe om denne tråden til hentetråd Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 (redigert) Jeg skal Bergen- Oslo t/r. Levere en båt og hente en annen. Planlagt avreise tirsdag neste uke. Foreløpig ser det ut som Jæren kan krysses tidligst torsdag morgen, men mye kan skje værmessig før den tid. Holder opp mot 25 knop ved gode forhold. Sikkert saktere rundt Jæren/Lista. Kanskje litt tidligere enn @Christiane planlegger, men om det passer, er det bare kjekt med følge. Redigert 19.Mars.2020 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 20.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 TrikkerN Lønning skrev for 14 timer siden: Flott tur, følg med på vær og vind ? Hei! Ja det ser veldig bra ut mot neste helg. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 20.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Trond123 skrev for 10 timer siden: Jeg skal Bergen- Oslo t/r. Levere en båt og hente en annen. Planlagt avreise tirsdag neste uke. Foreløpig ser det ut som Jæren kan krysses tidligst torsdag morgen, men mye kan skje værmessig før den tid. Holder opp mot 25 knop ved gode forhold. Sikkert saktere rundt Jæren/Lista. Kanskje litt tidligere enn @Christiane planlegger, men om det passer, er det bare kjekt med følge. Hei! Ja det er litt tidlig og se på det endelige været, men tirsdag blir litt tidlig for meg. Men om du skulle utsette noen dager kunne det være kjekt og slå følge i disse tider. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 20.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 TrikkerN Lønning skrev for 14 timer siden: Flott tur, følg med på vær og vind ? Takk takk. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 20.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 navid skrev for 13 timer siden: Ja, på tide vi får litt båtliv og underholdning her. Jeg blir i hvertfall å henge meg på her. Håper på et fyldig reisebrev. Lykke til! Takk takk, jeg skal skrive litt om turen. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 20.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 LALUNA II skrev for 13 timer siden: Lurt å gå i følge med noen i disse tider da RS ikke er veldig begeistret for den type i disse dager ;-) Sjekk tanker ekstra godt ++ekstra reimer og filter og gjør deg kjent men hvordan bytte og lufte Takker for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 5 minutes ago, Christiane said: Hei! Ja det er litt tidlig og se på det endelige været, men tirsdag blir litt tidlig for meg. Men om du skulle utsette noen dager kunne det være kjekt og slå følge i disse tider. Helt enig! Gir en lyd når jeg vet hvilken dag jeg går over Jæren osv. Sitér dette innlegget Link to post
Christiane Svart 20.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Supert Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Jeg beregnet 12- 14 timer, men endte opp med 7 døgn!! Værmeldingen sa 5 meter pr. sek synkende til 3, altså supert. Det som var, var økende til 15 m/s. Dønninger fra tre kanter, for et slit. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Trond123 Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Stoler aldri på yr når det gjelder vindvarsel for Skagerrak og rundt Jæren. De melder ofte for lite vind. Har mye bedre erfaring med treffsikkerheten til windy og dmi.dk. Har opplevd tilsvarende som deg @Faxen. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 DMI.dk og bølgevarsel Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Ja, bølgevarsel på barentswatch.no pleier også å være godt. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 (redigert) Ikke noe problem å beregne jæren med den farten dere fyker nedover i Bare å komme seg av gårde tidlig en godværsdag så er dere i le før solgangsbris får tid til å våkne Jeg skal passe på dere nedover hvis dere bare bruker en form for AIS så jeg kan følge med på dere Båttype dere skal flytte på kan jo og være greit å vite ;-) Var forresten dagen i går og i dag dere burde gått turen for det er knakene fint vær her i sør nå ;-) Redigert 21.Mars.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 (redigert) Jeg går Bergen til Oslo med en Nord Star 28 patrol, og retur med en Nord Star 32 patrol. Har AIS B+ i begge båtene. MMSI for NS28: 258199880 MMSI for NS32: 257093090 Navn på begge båter: Ocean Star Ja, sitter på jobb og ser utover stille hav nå, og det blidet fra Lindesnes ser jo bare veldig fristende ut! Foreløpig ser det ut som om torsdag 26. er mest sannsynlig å gå Jæren sørover for min del. Fredag er backup med dagens værvarsel. Men værvarselet kan selvfølgelig som alltid endres mange ganger innen den tid. Båten sjøsettes uansett ikke før tirsdag. Og da går jeg vel til Haugesund, både for å være i beredskap for jobb og posisjonering for videre ferd sørover. Redigert 21.Mars.2020 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 (redigert) Kjempe båter det og de tåler jo litt duving på fjorden.. Enig med deg om været det jeg kan se nå ;-) Redigert 21.Mars.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 @LALUNA II Du pleier jo å være veldig aktiv i hentetrådene innpå her. Dersom forholdene tillater det når den tid kommer, er det ikke umulig at det kan bli tid til et pitstop i ditt område på returen fra Oslo, i tillegg til den obligatoriske innsjekken hos @Bjørn Løvjomås. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 1 minute ago, LALUNA II said: Kjempe båter det og de tåler jo litt duving på fjorden.. Enig med deg om været det jeg kan se nå ;-) Ja, har bl.a gått over Sletta nord for Haugesund i full storm med NS28. Måtte redusere farten litt i de verste bølgene (estimert rundt 4 meter), men ellers ingen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 (redigert) Ja du må bare si fra så møter jeg deg gjerne på Brygga ....Høllen i Søgne er nærmest meg og Dieselprisene der er ikke så gale lenger sies det Kunne glatt hoppet med deg bare for turens skyld men må være litt forsiktig noen dager til da jeg hadde just en lungebetennelse og penselinkur som ikke blir helt bra for imunforsvaret en tid fremover men besøk på kaia går greit Sendte deg tlf nr på PM hvis det skulle være noe ;-) Redigert 21.Mars.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Link til Første båten OCEAN STAR på marinetraffic https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:4034944/mmsi:258199880/imo:0/vessel:OCEAN_STAR/_:9ca342210bc735a430c1ef3668c8d06d Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 @LALUNA II Gir en lyd hvis det passer med et stopp. Blir som sagt på returen, da turen til Oslo er ren transport med stopp for drivstoff og overnatting. Pleier å fylle diesel i Mandal / Gismerøya. Der pleier det også å være billig, men takk for tipset om diesel i Høllen også. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.